Auteur Topic: NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013  (gelezen 11790 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:56:27 »
Ik wil hier Kris de loef niet afsteken, Gerrit, maar op gevaar af dat hij al aan zijn schoonheidsslaapje toe is om morgen fit te zijn  --11 kan ik je toch vertellen dat beide lezingen Nederlandstalig zijn...  tenzij Kris mij en het overige publiek morgen compleet verrast !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:30:58 »
Ik wil hier Kris de loef niet afsteken, Gerrit, maar op gevaar af dat hij al aan zijn schoonheidsslaapje toe is om morgen fit te zijn  --11 kan ik je toch vertellen dat beide lezingen Nederlandstalig zijn...  tenzij Kris mij en het overige publiek morgen compleet verrast !  ;)

Oh yes ,ofcourse Luc  ;D
Ik kan de slaap niet vatten , lig al uren te ijsberen ..... ;D
Het zou een goede training zijn ....maar ik hou het toch maar op Nederlands met Vlaams accent Gerrit .
Ja die titels ....ik maak ze altijd universeel . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2012, 16:48:50 »

 ik hou het toch maar op Nederlands met Vlaams accent


Uren geluisterd naar het Nederlands met het Vlaams accent. Naar het andere Nederlands met andere zinsconstructies, mooier, de klanken zachter, intonatie zuidelijker.
Bollen en knollen uit Kreta, 's morgens de natuur, 's middags de cultuur. Niet de kerken en steden, maar hoe ze in kas en tuin te kweken zijn. En eindeloos veel foto's, een compilatie van de vele reizen in diverse seizoenen, die Kris heeft gemaakt. In een opvallend goede kwaliteit. Want het is niet voor niets, dat Kris telkens de prijzen wegsleept op onze NRV-fotowedstrijd.
Enkele quotes uit de lezing: Sternbergia sicula bloeit in de Kotsifokloof op verschillende tijdstippen, 'daar is over nagedacht, want het zou dom zijn als ze tegelijk zouden bloeien'.
Een fel paars bloeiende Crocus oreocreticus met grote oranje meeldraden, die Janus Ruksans in zijn boek maar niks vond, kon Kris daarentegen wel waarderen: 'Wel aardig', was zijn understatement.
Kris heeft een deel van zijn tuin 'opgeofferd' en heeft daar een schitterend cyclamenveld gemaakt. In de meest denkbare kleuren en vooral fantastische bladvormen, die hij in de loop der jaren heeft geselecteerd.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 17:58:51 door Gerrit Eijkelenboom »

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2631
  • Geslacht: Man
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #18 Gepost op: 20 oktober 2012, 16:59:04 »
Niets dan lof Kris voor je boeiende en vooral leerzame lezingen.
Heb er van genoten en ik denk ook alle andere aanwezigen.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #19 Gepost op: 20 oktober 2012, 17:47:46 »
Yesyes !!!  ((12
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober 2012, 18:36:29 »
Ja Kris, ook van mij alle lof :-* en in de pauze nog gratis les in het kweken van cyclamen. De cyclaampjes zijn u al dankbaar voor de maaltijd van vandaag ((12.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2012, 18:46:01 »
Het ene evenement is amper voorbij of het volgende kunnen we al weer aankondigen ((14.
Het programma voor de jaarlijkse "Doe-dag" staat op de website, zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html. Even naar 29 december scrollen en op "de bijlage" klikken _08.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:10:38 »
Uren geluisterd naar het Nederlands met het Vlaams accent. Naar het andere Nederlands met andere zinsconstructies, mooier, de klanken zachter, intonatie zuidelijker.
Bollen en knollen uit Kreta, 's morgens de natuur, 's middags de cultuur. Niet de kerken en steden, maar hoe ze in kas en tuin te kweken zijn. En eindeloos veel foto's, een compilatie van de vele reizen in diverse seizoenen, die Kris heeft gemaakt. In een opvallend goede kwaliteit. Want het is niet voor niets, dat Kris telkens de prijzen wegsleept op onze NRV-fotowedstrijd.
Enkele quotes uit de lezing: Sternbergia sicula bloeit in de Kotsifokloof op verschillende tijdstippen, 'daar is over nagedacht, want het zou dom zijn als ze tegelijk zouden bloeien'.
Een fel paars bloeiende Crocus oreocreticus met grote oranje meeldraden, die Janus Ruksans in zijn boek maar niks vond, kon Kris daarentegen wel waarderen: 'Wel aardig', was zijn understatement.
Kris heeft een deel van zijn tuin 'opgeofferd' en heeft daar een schitterend cyclamenveld gemaakt. In de meest denkbare kleuren en vooral fantastische bladvormen, die hij in de loop der jaren heeft geselecteerd.

Dank voor je lofbetuigingen Gerrit . Ik heb er zelf ook nog van genoten , ik vind het ook steeds weer een voorrecht om dit te mogen en kunnen doen. Ik praat , discussieer, practiseer ,filosofeer graag over planten . Of het nu Ophrys,Lithops, Cyclamen of Dionysia is maakt me niet uit .Ze boeien me allemaal... En als ik zelf ergens vol lof over ben dan deel ik dat graag met anderen.Het is altijd plezierig als spreker om vast te stellen dat het publiek aandachtig is en waardering toont. Ook altijd leuk om te horen welke quotes er zijn blijven hangen ...Ook dat zal voor iedereen anders liggen. Kortom het was fijn om er te zijn en nu is er weer tijd om aan een nieuwe lezing te beginnen ...Ja wat het statement betreft van Crocus oreocreticus ....het hangt er maar vanaf welke plantjes je gespot hebt in de natuur. Janis heeft er al heel veel gezien maar deze had hij misschien nog niet gezien ? Alleszins vond ik die wel de moeite. En wat betreft de Cyclamen , die zal ik nooit meer kunnen loslaten .Liefde op het eerste gezicht zeg maar .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:15:18 »
Ja Kris, ook van mij alle lof :-* en in de pauze nog gratis les in het kweken van cyclamen. De cyclaampjes zijn u al dankbaar voor de maaltijd van vandaag ((12.

Muchias gracias Cor, en tijdens de pauzes worden nog de meest waardevolle zaken vertelt ! Ook dat is een klassieker.Had nog zoveel meer willen/kunnen vertellen maar de tijd was weer te kort....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:16:42 »
Yesyes !!!  ((12

Ook mijn dank natuurlijk aan de Vlaamse spionkop ! ((12
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:19:28 »
Niets dan lof Kris voor je boeiende en vooral leerzame lezingen.
Heb er van genoten en ik denk ook alle andere aanwezigen.

Daar ben ik heel blij om Theo , want dat is tot op heden nog steeds de enige reden waarom ik daar heel veel tijd en energie insteek .Het geeft heel veel genoegdoening en energie terug als die waardering er is . We zien mekaar alleszins in november !  
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 19:25:49 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #26 Gepost op: 22 oktober 2012, 09:11:45 »
Kris, ik had gisteren geen tijd (logerende kleinkinderen, kost je weer een jaar van je leven.....), vandaar mijn wat late reactie.
Zaterdag de hele dag met open mond naar je foto's zitten kijken en naar je verhaal zitten luisteren. Geweldig zulke dagen.
Had niet zoveel met bollen, maar de interesse is gewekt.
Heb je voor mij de complete naam en ISBN nummer van het boek, dat je geregeld aanhaalt?
Thuis gekomen jouw zo cratief gevouwen papiertje open gemaakt, nou er zit Digitalis Obscura-zaad genoeg in hoor, daar kan ik wel wat mee, denk ik. Bedankt.
Het was ook leuk om de "koppen van het forum" eens in levende lijve te zien, viel al met al niet tegen  :P
Groetjes Gerard

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2012, 23:01:08 »
Kris, ik had gisteren geen tijd (logerende kleinkinderen, kost je weer een jaar van je leven.....), vandaar mijn wat late reactie.
Zaterdag de hele dag met open mond naar je foto's zitten kijken en naar je verhaal zitten luisteren. Geweldig zulke dagen.
Had niet zoveel met bollen, maar de interesse is gewekt.
Heb je voor mij de complete naam en ISBN nummer van het boek, dat je geregeld aanhaalt?
Thuis gekomen jouw zo cratief gevouwen papiertje open gemaakt, nou er zit Digitalis Obscura-zaad genoeg in hoor, daar kan ik wel wat mee, denk ik. Bedankt.
Het was ook leuk om de "koppen van het forum" eens in levende lijve te zien, viel al met al niet tegen  :P
Groetjes Gerard
Dag Gerard ,het doet me een groot plezier dat het in de smaak is gevallen .....  welk boek bedoel je precies ? Het Crocus-boek van Ruksans ?
Misschien heb ik nog andere genoemd ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #28 Gepost op: 24 oktober 2012, 08:36:55 »
Kris, ik had gisteren geen tijd (logerende kleinkinderen, kost je weer een jaar van je leven.....), vandaar mijn wat late reactie.
Zaterdag de hele dag met open mond naar je foto's zitten kijken en naar je verhaal zitten luisteren. Geweldig zulke dagen.
Had niet zoveel met bollen, maar de interesse is gewekt.
Heb je voor mij de complete naam en ISBN nummer van het boek, dat je geregeld aanhaalt?
Thuis gekomen jouw zo cratief gevouwen papiertje open gemaakt, nou er zit Digitalis Obscura-zaad genoeg in hoor, daar kan ik wel wat mee, denk ik. Bedankt.
Het was ook leuk om de "koppen van het forum" eens in levende lijve te zien, viel al met al niet tegen  :P
Groetjes Gerard
Dag Gerard ,het doet me een groot plezier dat het in de smaak is gevallen .....  welk boek bedoel je precies ? Het Crocus-boek van Ruksans ?
Misschien heb ik nog andere genoemd ....
Ja, het ging inderdaad om die naam.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013
« Reactie #29 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:20:54 »
Nou de liefhebbers van de NRV-verkoopdagen kunnen hun agenda weer trekken en hun hart weer ophalen, hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html staan de data (voor voor- en najaars verkoopdagen) en verdere info voor 2013.