Auteur Topic: naamplaatjes ?  (gelezen 5469 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
naamplaatjes ?
« Gepost op: 8 november 2010, 09:53:57 »
Toen ik toekwam op de vergadering op 6 november had ik een groot probleem ! Wie is Wie ? Hoe ga ik die mensen herkennen of contacteren ? Wie ging er nu plantjes voor mij meebrengen en hoe kan ik die persoon vinden De avatars op het forum ,waar sommige mensen  een foto van zichzelf gebruiken,  zijn erg klein en moeilijk om duidelijk te zien , dus veel hulp had ik daar niet aan .Ik heb dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken door enkele mensen aan te spreken en mijzelf voor te stellen Op die wijze heb ik toch enkele mensen leren kennen .Het aantal mensen dat ik zo heb leren kennen is echter heel beperkt en of ik hun namen volgende keer nog zal weten, daar ben ik nog niet zo zeker van. Blijkbaar zat ik zelfs met een verkeerde naam in mijn hoofd, zodat ik mij dan ook vergist heb van naam  in een topic . Je kan moeilijk iemand 2 keer zijn naam vragen, als je er even mee aan het praten bent of mee aan tafel zit . Ik kan me wel voorstellen dat er heel wat mensen zijn, die elkaar al jaren kennen ,door de bijeenkomsten of reizen en die zullen daar natuurlijk geen probleem mee hebben ,maar er zullen ook wel een deel mensen bij zijn, die moeilijk de stap kunnen of durven zetten om met iemand contact op te nemen op de bijeenkomsten .
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid zou zijn , om als lid van de vereniging een herkenningsplaatje te kunnen krijgen met onze naam , dat we tijdens bijeenkomsten zouden kunnen opspelden , zodat we heel gemakkelijk elkaars naam leren kennen .Dit zou dan zelfs als lidkaart kunnen gebruikt worden en ieder jaar samen met het eerste  boekje mee verzonden worden ,zodat er geen extra onkosten bijkomen . Eventueel zou er voor de mensen die alleen op het forum komen ,een ander naamplaatje kunnen zijn . Als het herkenningsplaatjes zijn ,waar je het kaartje met de naam of de lidkaart in kan steken , dan kan dit jaren lang meegaan .Ieder jaar een ander kleurtje ( zo zie je ook wie zijn lidgeld heeft betaald  ;)) Eventueel zou men voor dit initiatief enkele sponsors kunnen aanspreken, die ter compensatie een logo of zo op het plaatje kunnen zetten , zodat de kosten minimaal zouden zijn .Ook zou je nog andere zaken op het plaatje kunnen zetten bv voorzitter - penningmeester - moderator - sponsor. Aan dit persoonlijk lidkaart naamplaatje, zouden sponsors eventueel ook nog voordelen kunnen koppelen bv korting omdat ze lid zijn ???........ Het zou natuurlijk een stimulans kunnen zijn om lid te worden van de vereniging ...
Ik zit hier maar luidop te denken hoor  :) ;) ;)
groetjes
Lily-Anne

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:naamplaatjes ?
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2010, 21:58:27 »
Ja Lily-Anne, ik ken bijlange ook nog niet alle leden, hoor, ondanks dat wij een kleine vereniging zijn. Dat kan natuurlijk ook wel een beetje voortvloeien uit het feit dat wij allen uit verschillende hoeken van België komen met elk een eigen dialect. Maar zoals je zelf al aangeeft kun je door zelf een stapje naar voren te zetten mensen leren kennen. De één kan dat natuurlijk wel beter dan de ander en het is ook zo hoe meer je opduikt op bijeenkomsten, uitstapjes, het forum, als auteur in het tijdschrift, enz... je vanzelfsprekend wel 'bekender' zal worden.
Een naamplaatje en dito toestanden is natuurlijk ook een mogelijkheid, nog niet aangedacht. Maar het brengt wel extra werk en kosten met zich mee natuurlijk en als kleine bestuurskern hebben wij eigenlijk onze handen al meer dan vol.
Toch bedankt voor de ideeën, Lily-Anne.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: naamplaatjes ?
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2014, 09:46:43 »
Toen ik toekwam op de vergadering op 6 november had ik een groot probleem ! Wie is Wie ? Hoe ga ik die mensen herkennen of contacteren ? Wie ging er nu plantjes voor mij meebrengen en hoe kan ik die persoon vinden De avatars op het forum ,waar sommige mensen  een foto van zichzelf gebruiken,  zijn erg klein en moeilijk om duidelijk te zien , dus veel hulp had ik daar niet aan .Ik heb dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken door enkele mensen aan te spreken en mijzelf voor te stellen Op die wijze heb ik toch enkele mensen leren kennen .Het aantal mensen dat ik zo heb leren kennen is echter heel beperkt en of ik hun namen volgende keer nog zal weten, daar ben ik nog niet zo zeker van. Blijkbaar zat ik zelfs met een verkeerde naam in mijn hoofd, zodat ik mij dan ook vergist heb van naam  in een topic . Je kan moeilijk iemand 2 keer zijn naam vragen, als je er even mee aan het praten bent of mee aan tafel zit . Ik kan me wel voorstellen dat er heel wat mensen zijn, die elkaar al jaren kennen ,door de bijeenkomsten of reizen en die zullen daar natuurlijk geen probleem mee hebben ,maar er zullen ook wel een deel mensen bij zijn, die moeilijk de stap kunnen of durven zetten om met iemand contact op te nemen op de bijeenkomsten .
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid zou zijn , om als lid van de vereniging een herkenningsplaatje te kunnen krijgen met onze naam , dat we tijdens bijeenkomsten zouden kunnen opspelden , zodat we heel gemakkelijk elkaars naam leren kennen .Dit zou dan zelfs als lidkaart kunnen gebruikt worden en ieder jaar samen met het eerste  boekje mee verzonden worden ,zodat er geen extra onkosten bijkomen . Eventueel zou er voor de mensen die alleen op het forum komen ,een ander naamplaatje kunnen zijn . Als het herkenningsplaatjes zijn ,waar je het kaartje met de naam of de lidkaart in kan steken , dan kan dit jaren lang meegaan .Ieder jaar een ander kleurtje ( zo zie je ook wie zijn lidgeld heeft betaald  ;)) Eventueel zou men voor dit initiatief enkele sponsors kunnen aanspreken, die ter compensatie een logo of zo op het plaatje kunnen zetten , zodat de kosten minimaal zouden zijn .Ook zou je nog andere zaken op het plaatje kunnen zetten bv voorzitter - penningmeester - moderator - sponsor. Aan dit persoonlijk lidkaart naamplaatje, zouden sponsors eventueel ook nog voordelen kunnen koppelen bv korting omdat ze lid zijn ???........ Het zou natuurlijk een stimulans kunnen zijn om lid te worden van de vereniging ...
Ik zit hier maar luidop te denken hoor  :) ;) ;)
groetjes
Lily-Anne

Ik ben het hele forum tussendoor aan het doorspitten, en ja voor mij zal het ook moeilijk zijn om mensen te herkennen. Maar ik denk dat ik jou er we uithaal, en mijn avatar is ook redelijk duidelijk. Dus wij kunnen elkaar wel vinden denk ik.
Omgeving Roosendaal