Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Rotsplanten / Re: Bloei Mei-Juni 2024
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:25:09 »
Edraianthus gramnifolius en Edraianthus pumilo

Een vrij donkere pumilio Rudi ....Er kan wel heel wat verschil zitten op de kleur van de bloemen ...
22
Rotsplanten / Re: Bloei Mei-Juni 2024
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:24:07 »
Linum capitatum vonden we massaal in alle Tsjechische tuinen, hij zaait dus heel makkelijk uit.

Het viel me ook op dat die daar zo veelvuldig werden toegepast Luc...
23
Rotsplanten / Re: Bloei Mei-Juni 2024
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:22:56 »
Als je'r een weekje bent dan gebeurt er uiteraard veel in de tuin, mijn betere wederhelft had het goede idee  enkele kiekjes te schieten, hierbij :
Paeonia peregrina - stond in knop voor mijn vertrek en was uitgebloeid  week later...
Oxalis 'Purple Heart' doet het hier uitstekend in de tuin

Wat zouden we doen zonder onze betere wederhelften Luc .... ))4  Schitterende rode kleur van die pioen !
Oxalis 'Purple Heart' is een heel goede soort die zich hier zelfs uitzaait ...
24
Als bloem van deze Stenocactus (of Echinofossulocactus )heb je het ook niet onder de markt om je te tonen .... ;D
Mooi Kris!
Hier stond Echinopsis subdenudatum afgelopen week voor het eerst in bloei.
Ik heb hem maar heel even gezien  (hij bloeit maar 1 nacht + ochtend), maar wat een pracht!
Op dit moment staan nog 3 bloemen in de startblokken.

Brengt me helemaal terug naar mijn cactus tijdperk  Marcel.... Het "waarom "dat bepaalde cactussen pas in de avond/nacht bloeien heeft natuurlijk te maken met zijn  bestuivers ... Deze cactussen hebben wel degelijk een bestuiver nodig die in die periode actief is .Wat zit de natuur toch ingenieus in mekaar  ))4
25
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Danny Bonnez Gepost op Gisteren om 20:16:22 »
Ik heb deze al heel veel jaren .....Label zal al lang kwijt zijn .Maar ik denk dat ik hem heb gekocht bij Koos heel lang geleden als Dactylorhiza  elata of Dactylorhiza x elata ...(of zelfs foliosa x elata )
Nu hoe dan ook een mooie soort !
Knappe donkere Dactylorhiza , Kris !

Ik vind de kleur ook heel goed Danny maar zie weinig verschil met een andere plant die ik vroeger had onder de naam foliosa ....

Is mogelijk , Kris , mijn foliosa lijkt heel goed op uw plant . Mijn groep foliosa doet het heel goed op een humusrijke beschaduwde vochtige plaats
26
Orchidaceae / Re: Orchideeen
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:12:22 »
Orchis (Anacamptis) sancta is vrij nieuw hier in de tuin ....
Schitterend, het lijkt me niet dat deze soort enige vorst tolereert.
Heeft deze plant vorstvrij de winter doorgebracht of heb je hem afgedekt?  :o
Hier staat Serapias cordigera ondertussen in bloei.
Een ook Spiranthes aestevalis staat in knop

Heel mooi die Serapias cordigera Marcel !.....Wat betreft Orchis sancta ....die heb ik nog maar sinds maart ...Ik heb dit als proef en denk hem heel goed af te dekken.....
27
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Danny Bonnez Gepost op Gisteren om 20:10:17 »
Ook staat D. incarnata er erg goed bij.

Je Dactylorhiza incarnata is prachtig Marcel ! Een soort die we niet zo vaak aantreffen in tuinen of collecties ....Of ben ik mis ?

Zie je inderdaad weinig , Kris . Ik heb hier ook 1 plant maar deze doet het niet zo goed ?
28
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:08:34 »
Bij mij staan de D. elata volop in bloei, ik ben er tientallen verloren door een allesvernietigende schimmelgolf dit voorjaar.
Ook staat D. incarnata er erg goed bij.
en wie het kleine niet eert...

Ik zie ook een kas in je tuin .... :o ))4 ))4 Wat kweek je daar in Marcel ....?
29
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op Gisteren om 20:06:39 »
Ik heb deze al heel veel jaren .....Label zal al lang kwijt zijn .Maar ik denk dat ik hem heb gekocht bij Koos heel lang geleden als Dactylorhiza  elata of Dactylorhiza x elata ...(of zelfs foliosa x elata )
Nu hoe dan ook een mooie soort !
Knappe donkere Dactylorhiza , Kris !

Ik vind de kleur ook heel goed Danny maar zie weinig verschil met een andere plant die ik vroeger had onder de naam foliosa ....
30
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Danny Bonnez Gepost op Gisteren om 20:06:15 »
Bij mij staan de D. elata volop in bloei, ik ben er tientallen verloren door een allesvernietigende schimmelgolf dit voorjaar.

(Link naar bijlage)

Ook staat D. incarnata er erg goed bij.

(Link naar bijlage)

en wie het kleine niet eert...

(Link naar bijlage)

Jammer van die schimmelgolf , Marcel . Maar toch heel mooie beelden , net natuurbeelden die je toont ..... ((3

Ik heb hier ook vrij veel Dactylorhiza in de tuin , toch al een jaar of 10 ,  nog nooit last gehad van enige schimmel ? Wat zou de reden zijn ?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10