Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Gran Canaria

(1/8) > >>

Kees Jan van Zwienen:
Over een dag of 10 ga ik naar Gran Canaria. Weet iemand wat daar de beste gebieden zijn voor het zien van planten?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kees Jan van Zwienen op 23 januari 2011, 12:07:22 ---Over een dag of 10 ga ik naar Gran Canaria. Weet iemand wat daar de beste gebieden zijn voor het zien van planten?

--- Einde van citaat ---


Wij zijn toen vooral het centraal en noordelijk berggebied in getrokken op zoek naar oa Aeoniums Kees Jan . Maar het is al een jaar of 13 geleden en de namen van die gebieden zijn even weg. Ik zal dat eens opnieuw moeten opzoeken.
Er is daar ook een immens grote cactustuin die in die tijd echt wel de moeite was nl. "Cactualdea" . Die heb ik ook een keer of twee bezocht...

Kees Jan van Zwienen:
De reis zit er weer op :(, veel mooie dingen gezien :D. Ik zal de komende week wat plaatjes laten zien. De flora is erg divers, veel succulenten, maar ook leuke bollen zoals Dipcadi, Romulea en orchideeën.

Luc Gilgemyn:
Welcome back Kees Jan... ;D ;D
We kijken al uit naar je fotoreeks .. :P

Kees Jan van Zwienen:
Romulea grandiscapa blijkt geen zeldzame plant te zijn op Gran Canaria, wel mooi.

Vervolgens Euphorbia regis-jubae, syn. Euphorbia obtusifolia ssp. regis-jubae...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie