Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

AGS Kent Show in Gillingham 19/03/2011

(1/6) > >>

Luc Gilgemyn:
Zaterdag weer een uitstapje gemaakt om al het moois te gaan bewonderen op de Kent show in Engeland.

Het bleek een heel geslaagde show met een groot aantal Primula's en Dionysia's.

Oordeel zelf maar, eerst een viertal algemene beelden van de kleurrijke showtafels.

Luc Gilgemyn:
De winnaar van de Farrer Medal (Beste plant in de show) was een "potteke" Narcissus watieri - gewoon gigantisch !!!

Veel Saxifraga's waren er dit jaar niet, in tegenstelling met vorig jaar waren ze nu al "over".
Uitzondering hierop was dit reuzenexemplaar van S. cecilia x grisebachii

3 en 4 zijn beelden van een tufsteen, schitterend beplant met vooral Primula allionii !!

Morgen meer fraais !  ;)

Frankie Wulleman:
Hele mooie sfeerbeelden, Luc.
De Saxifraga is  :o en de beplante tufstenen zijn  :P
Ik moet die show vast en zeker ook nog eens bezoeken.

Lily-Anne Vereecken:
De plantjes op de tufsteen zien er prachtig uit en lijken me heel gezond, maar naar mijn gevoel staan toch wat te veel verschillende kleuren samen - het geeft me niet zo een natuurlijke uitstraling .Smaken en kleuren verschillen natuurlijk .Het is uiteraard een kunst om de steen zo mooi te laten begroeien en jaren goed gezond te houden .Maar wie ben ik om hier een opmerking over te geven - Ik heb wel heel " groene vingers " , maar op gebied van echte rotsplanten ben ik nog maar een beginneling.
Zo een show zou ik ook wel eens in het echt willen meemaken - ik veronderstel dat we in Wisley ook wel zullen overdonderd worden met prachtige rotsplanten en kijk er al erg naar uit !
groetjes
Lily-Anne

Luc Gilgemyn:
Op zo een show proberen ze natuurlijk zoveel mogelijk bloei te samen op één steen te krijgen, in maart gaat dat dan inderdaad over Primula's, Dionysia's en andere van die vroeg bloeiende plantjes. Maar prijswinners zijn het toch hoor Lily-Anne  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie