Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Scheldeman op 22 september 2023, 19:08:00Het herpotten van de onco irissen is rond. Het groeimedium is humusvrij en bestaat hoofdzakelijk uit klei, zand, bims en stenen. 152 potten in totaal waarvan een gedeelte in klei en een gedeelte in plastic.Ondertussen reageren de eerste planten reeds op dit nochtans ultradroge mengsel. Wellicht is de luchtvochtigheid de trigger.Heb er natuurlijk maar een paar in vergelijking met Luc maar ze zijn ondertussen allemaal weer in blad ....dat is al een goed begin ....
Het herpotten van de onco irissen is rond. Het groeimedium is humusvrij en bestaat hoofdzakelijk uit klei, zand, bims en stenen. 152 potten in totaal waarvan een gedeelte in klei en een gedeelte in plastic.Ondertussen reageren de eerste planten reeds op dit nochtans ultradroge mengsel. Wellicht is de luchtvochtigheid de trigger.
Er zijn er trouwens recent nog een aantal bijgekomen....
Aantallen zijn geen doel voor mij natuurlijk.Er zijn er trouwens recent nog een aantal bijgekomen....
Heel druk bezig in de keuken ....
Er is altijd een eerste bloeier - Iris nicolai
Citaat van: Luc Scheldeman op 12 december 2023, 19:41:13Er is altijd een eerste bloeier - Iris nicolaiYummie !!! Super! Die vermeerdert zich ook niet snel zeker Luc...Ik zie elk jaar één bloem verschijnen, of vergis ik mij ?