Auteur Topic: Nieuw op het forum  (gelezen 2386 keer)

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Nieuw op het forum
« Gepost op: 30 maart 2011, 21:53:10 »
Hallo allemaal,
Na dit forum als "lurker" geruime tijd gevolgd te hebben, heb ik toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en heb ik besloten me aan te melden. Ff voorstellen: Mijn naam is Sven de Groot en woon in Tilburg, Nederland. Ik moet het doen met een inmiddels veel te kleine stadstuin in het centrum van de stad. Ik ben geinteresseerd in veel verschillende planten, maar met een grote voorliefde voor de toch altijd wat mysterieuze schaduwplanten. Ik heb inmiddels een leuke collectie (vind ik zelf) met onder meer orchideeen (cypripedium, epipactis, ophrys, serapias e.a.), galanthus (inmiddels al weer zo'n kleine 60 verschillende soortjes), aronskelken (arisaema, arum, dracunculus, helicodiceros, colocasia e.a.), epimediums en paeonias. Sinds vorig jaar doe ik een voorzichtige poging om een paar oncocyclus-irissen te kweken, maar daar kom ik binnenkort nog wel op terug.
Voldoende voor nu. Ik hoop de komende tijd het een en ander in dit forum te kunnen laten zien en ervaringen met jullie te delen.
Met vriendelijke groeten,
Sven de Groot
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Nieuw op het forum
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2011, 22:11:43 »
Welkom op ons forum Sven !!
Behalve rotsplant adepten tellen wij ook heel wat "shadowlovers" in ons midden !
Je zal je hier dan ook ongetwijfeld thuis voelen !  We kijken al uit naar uw bijdragen en wensen u veel plezier !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Nieuw op het forum
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2011, 22:34:38 »
Dag Sven, met plezier verwelkomen we iemand met zo'n mooie waslijst aan planten die jij daar allemaal opnoemt. Er zijn niet zo gek veel mensen met die planten bezig. Reden te meer om onze rangen te vervoegen. Hopelijk mag je hier een mooie tijd beleven op dit forum, maar daar twijfel ik niet aan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Nieuw op het forum
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2011, 08:04:36 »
Hallo Sven,

ook van mij een hartelijke welkom. Zoals Frankie al zei; zijn er niet zo veel mensen bezig met schaduwplanten en al zeker niet op ons forum dus ik ben al benieuwd naar wat foto's van je "Dark side"!

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Nieuw op het forum
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2011, 20:23:38 »
Bedankt voor het warme welkom, heren!

Er zijn niet zo gek veel mensen met die planten bezig.

Hoewel er misschien niet veel mensen zijn die dezelfde combinatie van planten hebben, heb al wel een heleboel mooie schaduwplanten, orchideeen en oncocyclus-irissen voorbij zien komen. Gecombineerd met alle kennis en ervaring die bij de forum-leden aanwezig is, weet ik zeker dat ik het hier prima naar mijn zin zal hebben.   

Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.