Auteur Topic: Bloei juli - augustus 2012  (gelezen 53749 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #360 Gepost op: 31 augustus 2012, 20:53:50 »
Eveneens nog op de valreep is deze nog steeds bloeiende Centaurium scilloides.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #361 Gepost op: 8 oktober 2012, 07:22:00 »
Zonder echt obscuur te willen worden  : Digitalis obscura .
Eens iets gans anders ..... Komt van oorsprong uit Spanje en dat zie je aan zijn uitbundige kleuren ...
Het loof wordt zo'n 20 cm hoog (het zijn nogal smalle sprieten) en de bloemstengel wordt dubbel zo hoog.
Best een aardige plant met een late bloeiperiode . Voor de niet te kleine rotstuin is dit een welgekomen gast zou ik zeggen ...  
Leuk ,die Digitalis ,Kris.
Ben hier wel gek mee ( zie bloei mei/juni, 24 juni).Heb ook D. Thapsi, maar die wil nog niet echt bloeien op dit moment. Deze lijkt op de Purpurea, maar is kleiner.
Is het voor jou mogelijk ,om wat zaad  te verzamelen en aan mij te doen toekomen?
Hoe is de winterhardheid van deze?
Hoi Kris, is dit nog gelukt?
Ben namelijk 20 oktober bij jouw lezing.......... -1( Zou fijn zijn.Heb voor de sfeer nog wat foto's van D.Davisiana bijgevoegd.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2012, 07:25:34 door Gerard Verweij »

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #362 Gepost op: 8 oktober 2012, 17:52:09 »
Hoi Kris, is dit nog gelukt?
Ben namelijk 20 oktober bij jouw lezing.......... -1( Zou fijn zijn.Heb voor de sfeer nog wat foto's van D.Davisiana bijgevoegd.

Hallo Gerard , veel zaad is er niet aangekomen maar ik heb toch een soort (verdroogde )zaadbes geoogst waarvan ik nog moet checken of er ook iets inzit .Als dat zo is mag je ze gewoon hebben , dan breng ik ze mee op 20 oktober. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #363 Gepost op: 9 oktober 2012, 08:58:03 »
Hoi Kris, is dit nog gelukt?
Ben namelijk 20 oktober bij jouw lezing.......... -1( Zou fijn zijn.Heb voor de sfeer nog wat foto's van D.Davisiana bijgevoegd.

Hallo Gerard , veel zaad is er niet aangekomen maar ik heb toch een soort (verdroogde )zaadbes geoogst waarvan ik nog moet checken of er ook iets inzit .Als dat zo is mag je ze gewoon hebben , dan breng ik ze mee op 20 oktober. 
Toppie!!! Tot dan. -6(