Op 1 van de laatste dagen van ons verblijf wil ik opnieuw graag gaan zoeken naar Crocus roseoviolaceus ...Ik herinner me maar al te goed dat deze locaties niet eenvoudig te bereiken zijn ...Ik heb het destijds gevonden -toen nog met een ouderwetse kaart/map - maar het was zeer moeilijk te vinden . De meeste wegen er naar toe lopen via heel kleine bergdorpjes waar je nauwelijks kan passeren en via super steile wegen waar je moeilijk naar boven kan met een gewone wagen .De dorpjes zijn haast altijd zonder aanduidingen/borden en het is een wirwar ...Ik wist toen op den duur niet meer waar ik was en ben per ongeluk goed uitgekomen . In het afkomen ben ik toen -ook per ongeluk - op een betere invalsweg gekomen .Maar die bleek nu opgebroken en we konden daar dus niet door .Een paar andere alternatieven geprobeerd maar het was allemaal iets te risico vol ...Dus deze keer geen Crocus roseoviolaceus ...Dus hierbij de opname van 2015 ...
Ik begrijp je helemaal Kris , soms heb je een crossmotor nodig om er te geraken
Jammer maar we genieten van uw foto van 2015 !
Dit is wel een heel bijzondere vondst !!! Interessant te zien dat deze soort daar talrijk voorkomt , toch plaatselijk ? Deze soort vind ik een van de allermooiste , heb ik in 2022 via Janis kunnen aankopen . Ik hoop dat deze niet te moeilijk is ...... Kan je wat meer vertellen over de standplaats en de hoogte Kris ?