Planten > Orchidaceae

Pleiones

<< < (3/300) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 maart 2010, 20:02:24 ---Eindelijk de eerste Pleiones open vandaag :
2) Pleione eiger "To Ah" -

--- Einde van citaat ---

Het "aha -gevoel " voor de eiger "To Ah" Luc...
Leuke vorm ! Laat maar komen die Pleiones.
Welke soorten zou ik buiten kunnen gebruiken in mijn nieuwe turfmuurtjes?

Hendrik Van Bogaert:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 maart 2010, 20:17:15 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 maart 2010, 20:02:24 ---Eindelijk de eerste Pleiones open vandaag :
2) Pleione eiger "To Ah" -

--- Einde van citaat ---

Het "aha -gevoel " voor de eiger "To Ah" Luc...
Leuke vorm ! Laat maar komen die Pleiones.
Welke soorten zou ik buiten kunnen gebruiken in mijn nieuwe turfmuurtjes?

--- Einde van citaat ---

Turfmuurtjes?
Kris, kun je ons een foto sturen a.u.b.?
Ben echt benieuwd! Waar haal je overigens die turfblokken?
Ben nl. op zoek naar "zachte" blokken...
Hendrik

Frankie Wulleman:
Volledig mee eens Kris, de 'To Ah' is subliem. Ik zou ook nog wel wat turfblokken kunnen gebruiken. 'k Ben nu onlangs ook beginnen experimenteren met een gewone Pleione formosana in een turfblok buiten in de tuin, ben benieuwd.
Ik vraag me overigens af of al die andere pleione's ook zo makkelijk zijn als de formosana.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Hendrik Van Bogaert op 15 maart 2010, 21:26:55 ---Turfmuurtjes?
Kris, kun je ons een foto sturen a.u.b.?
Ben echt benieuwd! Waar haal je overigens die turfblokken?
Ben nl. op zoek naar "zachte" blokken...
Hendrik

--- Einde van citaat ---

Ik zal 1 van de dagen een foto trachten te maken Hendrik .
Het is een stukje dat ik pas vorig jaar in de zomer nieuw heb aangelegd en bijgevolg nog kaal en onbeplant is ...
Dit voorjaar wil ik er de eerste plantjes in uitplanten.
De bestaande grond is weggegraven en opgevuld met bladgrond,turf,beetje kleigrond,fijne schors en verteerde schors van dennenaalden.
De turfblokken heb ik besteld bij de Nederlandse rotstuinvereniging (samenaankoop ).Hier bij ons heb ik nog geen zachte turven tegengekomen of als ik ze tegenkom zijn ze te klein...   

Luc Gilgemyn:
Kris,
In de turfmuren op de berg in de Uithof in Utrecht staan o.a. massa's Pl. limprichtii en bulbocodioides die het uitstekend doen.
Ze hebben er ook wat andere primaire hybrides die het vrij aardig doen - de namen ontsnappen mij nu, maar als je naar de verkoopdag gaat in Utrecht kan je ze makkelijk vinden op de Noord-Oost flank van de berg.
De soorten die kapot gegaan zijn, kennen we natuurlijk niet...  ;D ;D  behalve als het etiket er nog zit..  ;)

Ook Harry Jans heeft er een aantal voor de deur staan - ook in turfblokken - ik herinner mij niet meer om welke species of hybriden het ging... wel weet ik dat hij ze in de winter toch afdekt met "bubble wrap"

Zelf heb ik ze buiten nog niet geprobeerd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie