Planten > Orchidaceae
Pleiones
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 16:08:41 ---Pleione suswa 'Sandplover' is één van de zeldzame pleiones met oranje tinten. De sterk gefranjerde lip valt ook op.
--- Einde van citaat ---
De combinaties van kleuren op 1 bloem lijken wel oneindig Luc , deze heeft dan weer smallere bloembladen ....Uniek !
Luc Gilgemyn:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 maart 2023, 14:38:26 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 16:08:41 ---Pleione suswa 'Sandplover' is één van de zeldzame pleiones met oranje tinten. De sterk gefranjerde lip valt ook op.
--- Einde van citaat ---
De combinaties van kleuren op 1 bloem lijken wel oneindig Luc , deze heeft dan weer smallere bloembladen ....Uniek !
--- Einde van citaat ---
Ik vind hem persoonlijk ook prachtig Kris, staat hoog bij de favorieten.
Intussen in Pleioneland :
Pleione Ueli Wackernagel
Een potteke Pleione Glacier Peak
Een potteke met een onbekende hybride, zoals Glacier Peak ook met grandiflora genen.
Luc Gilgemyn:
Pleione Snow Monkey (yunnanensis x grandiflora)
Frankie Wulleman:
Je hebt die pleiones echt wel onder de knie, Luc. Respect! Ik vind ze echt moeilijk.
Luc Gilgemyn:
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 maart 2023, 22:41:20 ---Je hebt die pleiones echt wel onder de knie, Luc. Respect! Ik vind ze echt moeilijk.
--- Einde van citaat ---
Bedankt Frankie ! Soms heeft een mens eens geluk ! ;)
In één pot van de kruising Pl. chunii x Pl. speciosa duiken 4 bloemen op die duidelijk verschillend zijn van tint en ééntje met een opvallend smallere lip.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie