Planten > Orchidaceae

Pleiones

<< < (295/311) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 16:08:41 ---Pleione suswa 'Sandplover' is één van de zeldzame pleiones met oranje tinten.   De sterk gefranjerde lip valt ook op.

--- Einde van citaat ---

De combinaties van kleuren op 1 bloem lijken wel oneindig Luc , deze heeft dan weer smallere bloembladen ....Uniek !

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 maart 2023, 14:38:26 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 16:08:41 ---Pleione suswa 'Sandplover' is één van de zeldzame pleiones met oranje tinten.   De sterk gefranjerde lip valt ook op.

--- Einde van citaat ---

De combinaties van kleuren op 1 bloem lijken wel oneindig Luc , deze heeft dan weer smallere bloembladen ....Uniek !

--- Einde van citaat ---

Ik vind hem persoonlijk ook prachtig Kris, staat hoog bij de favorieten.

Intussen in Pleioneland :
Pleione Ueli Wackernagel

Een potteke Pleione Glacier Peak

Een potteke met een onbekende hybride, zoals Glacier Peak ook met grandiflora genen.

Luc Gilgemyn:
Pleione Snow Monkey (yunnanensis x grandiflora)

Frankie Wulleman:
Je hebt die pleiones echt wel onder de knie, Luc. Respect! Ik vind ze echt moeilijk.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 maart 2023, 22:41:20 ---Je hebt die pleiones echt wel onder de knie, Luc. Respect! Ik vind ze echt moeilijk.

--- Einde van citaat ---

Bedankt Frankie !  Soms heeft een mens eens geluk !  ;)

In één pot van de kruising Pl. chunii x Pl. speciosa duiken 4 bloemen op die duidelijk verschillend zijn van tint en ééntje met een opvallend smallere lip. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie