Planten > Orchidaceae

Pleiones

<< < (302/306) > >>

Arian de Folter:
Uit Duitsland
Gartenwerkstatte schreiner

Arian de Folter:
Zijn er mensen die de forrestii in hun verzameling hebben, denk dat ik ze in spagmum ga zetten, met 10% schors en 10% perlite. Tevens wil ik orchideepotten gebruiken met die gaten erin voor de doorlichting.
Heeft iemand hier ervaring mee

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Arian de Folter op 31 december 2023, 14:38:41 ---Zijn er mensen die de forrestii in hun verzameling hebben, denk dat ik ze in spagmum ga zetten, met 10% schors en 10% perlite. Tevens wil ik orchideepotten gebruiken met die gaten erin voor de doorlichting.
Heeft iemand hier ervaring mee

--- Einde van citaat ---

Dat lijkt me een goed recept, Arian.  Geef ze wel een zo koel mogelijke plek, vooral in de zomer, ze hebben een hekel aan hitte en droogte.  Ook vanaf nu tot de bloei goed koel en liefst uit de zon (wanneer die ooit nog eens schijnt) houden, de bloeiknoppen aborteren als ze't naar even te warm krijgen.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Arian de Folter op 31 december 2023, 14:33:57 ---Uit Duitsland
Gartenwerkstatte schreiner

--- Einde van citaat ---

Ik heb er nog nooit besteld, vroeger (tot voor een paar jaar) waren ze veel duurder dan Ian Butterfield waarvandaan ze heel wat hybrides halen.  Aangezien de bron 'Butterfield' opgedroogd is, verandert dit wel...  ))4  Is de kwaliteit van de bulben ok ??

Arian de Folter:
Laat het je volgende week weten, heb ze nog niet binnen, maar stonden wel mooie soorten tussen.
En bedankt voor je antwoord over de forrestii
In de schaduw moet dat lukken( Hoop ik)
Als ik ze binnen heb probeer ik wel een foto te maken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie