Planten > Orchidaceae

Pleiones

<< < (4/306) > >>

Frankie Wulleman:
Ja Luc, die turfmuren in Utrecht zijn echt wel indrukwekkend. Sommige Pleione's moeten er al jaren instaan, ik zag pollen waar wel 20,25 planten op mekaar zitten gepakt.

Hendrik Van Bogaert:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 17 maart 2010, 19:41:18 ---Ja Luc, die turfmuren in Utrecht zijn echt wel indrukwekkend. Sommige Pleione's moeten er al jaren instaan, ik zag pollen waar wel 20,25 planten op mekaar zitten gepakt.

--- Einde van citaat ---

Luc, geen fotootje beschikbaar?
Hendrik

Hendrik Van Bogaert:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 maart 2010, 15:57:53 ---Kris,
In de turfmuren op de berg in de Uithof in Utrecht staan o.a. massa's Pl. limprichtii en bulbocodioides die het uitstekend doen.
Ze hebben er ook wat andere primaire hybrides die het vrij aardig doen - de namen ontsnappen mij nu, maar als je naar de verkoopdag gaat in Utrecht kan je ze makkelijk vinden op de Noord-Oost flank van de berg.
De soorten die kapot gegaan zijn, kennen we natuurlijk niet...  ;D ;D  behalve als het etiket er nog zit..  ;)

Ook Harry Jans heeft er een aantal voor de deur staan - ook in turfblokken - ik herinner mij niet meer om welke species of hybriden het ging... wel weet ik dat hij ze in de winter toch afdekt met "bubble wrap"

Zelf heb ik ze buiten nog niet geprobeerd.


Hoe langer hoe meer ontdekt men dat pleiones vrij goed winterhard zijn.
Hoe droger ze staan, hoe groter de koudseweerstand!
Verticaal planten in een turfmuur is dus ideaal....

Hendrik


--- Einde van citaat ---

Freddy Vleugels:
Ik heb in een turfwand, als onderdeel van een veenbed, ook enkele Pleione's 'geplant' die het de voorbije winters buiten zonder afdekking overleefd hebben o.a. P. Tongariro en P. Vesuvius. Ga dit jaar in een nieuwe turfwand nog enkele soorten en hybriden uitproberen.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Hendrik Van Bogaert op 17 maart 2010, 20:24:07 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 17 maart 2010, 19:41:18 ---Ja Luc, die turfmuren in Utrecht zijn echt wel indrukwekkend. Sommige Pleione's moeten er al jaren instaan, ik zag pollen waar wel 20,25 planten op mekaar zitten gepakt.

--- Einde van citaat ---

Luc, geen fotootje beschikbaar?
Hendrik

--- Einde van citaat ---

Helaas Hendrik - heb ik niet...  :'( :'(

Binnenkort krijgen we'r wel te zien van Freddy hoop ik !!  :D :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie