Planten > Orchidaceae

Pleiones

<< < (2/306) > >>

Luc Gilgemyn:
Heel mooi Chris !!

Bij mij zal Hekla - Locking stumps wellicht de eerste zijn - maar het duurt nog wel een tiental dagen denk ik.
Het wordt in elk geval een laat seizoen !

Frankie Wulleman:
Ach ja Luc, haast en spoed is zelden goed, zeker zullen we maar zeggen. Vroeg of laat, we hebben ze toch te goed.

Chris Vermeire:
het heeft wellicht te maken met de condities hoe de bulben bewaart worden, hier staan ze in de serre onder de tabletten aan een min. temperatuur van 5°C,
P.'Eiger' is er ook al

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Chris Vermeire op 26 februari 2010, 07:36:19 ---hier staat de eerste P.forrestii in bloei, normaal is P.'Eiger' vroeger maar die laat nog eventjes op zich wachten

--- Einde van citaat ---

Heb vorig jaar bulbs toegekregen onder de naam forrestii maar het was iets anders.Nu wil ik hem alleen nog aanschaffen wanneer hij bloeit!     

Luc Gilgemyn:
Eindelijk de eerste Pleiones open vandaag :

1) Pleione hekla "Locking Stumps" - ziet er altijd een beetje triestig uit zoals hij neer hangt...  :D :D

2) Pleione eiger "To Ah" - een herkruising van de helaas overleden Jan Berg die met P. humilis, P. formosana alba gebruikte ipv de klassieke formosana die voor de eerste kruising werd gebruikt.

Zoals het er nu voor staat zullen de andere Pleiones nu snel gaan volgen denk ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie