Planten > Orchidaceae

Bletilla

<< < (8/8)

Theo Stronks:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juli 2021, 11:46:01 ---Bletilla striata 'Yellow Form'.

--- Einde van citaat ---
Mooie Bletilla Gerrit,voor mij onbekend.
Wordt deze wel eens te koop aangeboden?

Gerrit Eijkelenboom:
Heel mooi inderdaad en nog slecht te krijgen, maar dat zal wel veranderen. Hij is goed te vermeerderen door uitlopers.
Ik heb hem van Judith Prins. Maar nu is hij uitverkocht zag ik.

Theo Stronks:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juli 2021, 15:49:46 ---Heel mooi inderdaad en nog slecht te krijgen, maar dat zal wel veranderen. Hij is goed te vermeerderen door uitlopers.
Ik heb hem van Judith Prins. Maar nu is hij uitverkocht zag ik. Het is zaak om regelmatig de website te raadplegen. Dat gaat iedereen nu doen dus die dit leest. 😀 Zal ik het bericht maar weghalen Theo?

--- Einde van citaat ---
Prima Gerrit.

Lily-Anne Vereecken:
Heeft er iemand ervaring met het splitsen van Bletilla striata ( tuin orchidee) knollen ?
Door aanpassingswerken in de tuin, is een deel van de Bletilla striata's uit de grond gehaald. Ik stond verbaasd over het grote aantal knollen. De bollen zijn plat ( precies gedroogde vijgen ) en hebben niet allemaal een groeischeut , maar hangen allemaal plat aan elkaar. Hoe kan ik die best splitsen ? Of is het best alleen de bollen met een  groeischeut te behouden en de rest weg te doen ( zien er allemaal even stevig uit )
Groetjes Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie