Planten > Orchidaceae

mediterrane orchideeen

<< < (4/83) > >>

Danny De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 april 2010, 23:12:31 ---Een Serapia (tongorchidee) die ik meebracht van de UK.
Er staat specie bij ...

--- Einde van citaat ---

Kris,
Je weet dat ik ook een exemplaar meegebracht heb vanuit de UK.
Maar ik heb de indruk dat de bloem van jouw plant donkerder is dan bij mij.
Ik vind dus jouw plant aantrekkelijker.
Misschien heeft het een beetje te maken met dat de plant onder mijn cactussentabletten staat.
Danny

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny De Raeymaeker op 16 april 2010, 00:55:59 ---Kris,
Je weet dat ik ook een exemplaar meegebracht heb vanuit de UK.
Maar ik heb de indruk dat de bloem van jouw plant donkerder is dan bij mij.
Ik vind dus jouw plant aantrekkelijker.
Misschien heeft het een beetje te maken met dat de plant onder mijn cactussentabletten staat.
Danny

--- Einde van citaat ---

Ze zijn variabel Danny ...Melvyn Jope heeft deze specie ook gepost op het Schotse forum en zijn exemplaar leek mij ook iets lichter van kleur.Ik zal geluk hebben gehad zeker ;D

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 februari 2010, 21:32:07 ---Vorig jaar op 23 maart stond deze Ophrys speculum reeds te bloeien in de kas !
Nu zie ik zelfs nog geen bloemstengel komen ?Indien het nog moet gebeuren zal er snel wat moeten wijzigen ...
Ik heb hem gekocht in Schoten op de voorjaarsbeurs van" Groei en bloei " enkele jaren terug...

--- Einde van citaat ---

Toch heeft deze soort nog goed gebloeid dit jaar. (meer bloemen en vooral langer door het zonnige maar frisse voorjaar)Dat ze wat later waren is alweer vergeten.
Met de warmte van de laatste dagen was het wel over en uit dit weekend.Dus deze foto is nog van vorige week.   

Frankie Wulleman:
Heel bijzonder, die Ophrys.

Danny De Raeymaeker:
Momenteel staat in Terhagen deze Serapia te bloeien.
Heb ik recentelijk aangeschaft op de plantenbeurs in Hombeek.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie