Planten > Rotsplanten

Dionysia

(1/231) > >>

Ger van den Beuken:
De winter was lang, nooit eerder meegemaakt dat ik in Februari de eerste Dionysia in bloei kon fotograferen.
Het is dan wel een erg mooie vindt ik zelf. Het gaat om Dionysia 'Zdenek Zvolanek' , een zaailing van D.afghanica.

Wim Boens:
Prachtig, Ger.

Dit is een geslacht waar ik me nog nooit aan gewaagd heb, maar ik vind ze wel super om te zien.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op  9 februari 2011, 18:34:53 ---De winter was lang, nooit eerder meegemaakt dat ik in Februari de eerste Dionysia in bloei kon fotograferen.
Het is dan wel een erg mooie vindt ik zelf. Het gaat om Dionysia 'Zdenek Zvolanek' , een zaailing van D.afghanica.

--- Einde van citaat ---

Schitterend Ger !  :P
Dit is voor mij toch ook één van de toppers in het geslacht Dionysia. Staat nog bovenaan op mijn verlanglijstje.
Ik vraag me trouwens af hoever Jef zit met zijn Dionysia's ? Jef als je dit leest .........
Hier staat Dionysia zschumelii trouwens als enige te bloeien. Eentje dat nog van jou komt en andere dat ik meebracht uit Duitsland .

Frankie Wulleman:
Zeer mooi, Ger. Dit moeten wel van de mooiste rotsplanten zijn die er bestaan. Jouw plant staat waarschijnlijk in de alpiene kas, Ger. Is het zo dat Dionysia's vooral schaduw verlangen, en geen direct zonlicht.

Luc Gilgemyn:
WOW, Ger : wat een verblindende schoonheid !!!  ;)
Knap gedaan !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie