Planten > Orchidaceae
Orchideeen
Marcel van den Berg:
Bedankt!
Mijn plan was wel dat de stenen meer boven het oppervlak zouden uitsteken.
Maar als je tijdens het uitplanten gaat roeren met de grond en dit later vrij fors afstrooit blijft daar weinig van over ))4.
De meeste planten doen het goed, en daar gaat het mij uiteindelijk ook grotendeel om.
Hopelijk zet de grond nog een beetje...
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Marcel van den Berg op 31 oktober 2023, 13:26:33 ---Mooi Kris!
Altijd weer een kleine overwinning als ze weer boven komen ((3
Zelf ben ik afgelopen jaar begonnen met een kalkrijke rotstuin met name voor de orchideeën.
--- Einde van citaat ---
Mooi projectje Marcel ! Hopelijk kan je ons in de lente bloeiende planten tonen .... :)
Marcel van den Berg:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 4 november 2023, 14:46:58 ---
--- Citaat van: Marcel van den Berg op 31 oktober 2023, 13:26:33 ---Mooi Kris!
Altijd weer een kleine overwinning als ze weer boven komen ((3
Zelf ben ik afgelopen jaar begonnen met een kalkrijke rotstuin met name voor de orchideeën.
--- Einde van citaat ---
Mooi projectje Marcel ! Hopelijk kan je ons in de lente bloeiende planten tonen .... :)
--- Einde van citaat ---
Zal ik doen.
Ik kan ook wel het een en ander laten zien dat het afgelopen jaar de oude rotstuin en de koude bak heeft gebloeid.
Vanaf de 2e helft van maart stonden Ophrys forestieri en Ophrys spheghodes in bloei.
Ik had dit jaar wel last van slakken dus niet alle knoppen zijn tot bloei gekomen.
Maar bij de speghodes waar de kop uit gegeten was zag ik tot mijn grote vreugde dat deze zich goed vermeerderd had.
Herman Mylemans:
--- Citaat van: Marcel van den Berg op 4 november 2023, 11:44:49 ---Bedankt!
Mijn plan was wel dat de stenen meer boven het oppervlak zouden uitsteken.
Maar als je tijdens het uitplanten gaat roeren met de grond en dit later vrij fors afstrooit blijft daar weinig van over ))4.
De meeste planten doen het goed, en daar gaat het mij uiteindelijk ook grotendeel om.
Hopelijk zet de grond nog een beetje...
--- Einde van citaat ---
Marcel, je stenen zitten goed. Ik ben volgend jaar wel benieuwd naar je orchideeën.
Mark Stolk:
Prachtige orchideeën!!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie