Planten > Orchidaceae
Orchideeen
Kris De Raeymaeker:
Altijd tevreden als ik het nieuwe blad van de Ophrys soorten zie verschijnen ....Op de bloei is het nog circa 7 maand wachten ... :o
Luc Gilgemyn:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 1 december 2023, 12:50:59 ---Altijd tevreden als ik het nieuwe blad van de Ophrys soorten zie verschijnen ....Op de bloei is het nog circa 7 maand wachten ... :o
--- Einde van citaat ---
Toch taaie dingen waar ze ht naar hun zin hebben !! :o
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 4 december 2023, 10:46:13 ---Toch taaie dingen waar ze ht naar hun zin hebben !! :o
--- Einde van citaat ---
Ja ergens wel Luc ....ik denk maar 2 mogelijkheden ...ofwel willen ze het doen in je tuin ofwel niet ))4. En als je tuin om welke redenen dan ook niet geschikt is denk ik dat het moeilijk wordt om er iets aan te doen in het geval van orchideeën. Ik liet zaterdag tijdens mijn lezing ook nog deze foto zien om te bewijzen hoe winterhard ze zijn (afhankelijk van de soort uiteraard)
Danny Bonnez:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 1 december 2023, 12:50:59 ---Altijd tevreden als ik het nieuwe blad van de Ophrys soorten zie verschijnen ....Op de bloei is het nog circa 7 maand wachten ... :o
--- Einde van citaat ---
Mooi om te zien , Kris ! Knappe resultaten !
Marcel van den Berg:
De planten hebben de vorst zonder veel moeite doorstaan.
Alleen 2 satyrium lingulatum hebben het niet gered, maar ik had ook niet anders verwacht. --11
Wekelijks loop ik even langs om de planten te checken, ik kijk de knoppen uit de grond :D
Per foto benoem ik even wat er staat, maar hang me er niet aan op... ik ben wat gaan mixen dus er kan wat verwisseld zijn.
1: Ophrys passionis
2: Ophrys speculum, Ophrys tenthredinifera en de hybride tussen de 2
3: Serapias lingua en Anacamptis morio
4:Orchis italica, Anacampis papilionacae, Ophrys... sipontensis? even de bloei afwachten
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie