Planten > Orchidaceae
Calanthe
Wim Boens:
--- Citaat van: Sven de Groot op 20 mei 2012, 13:03:12 ---Hierbij mijn bijdrage in deze toch wat rustige topic: Calanthe alpina. Ik ben heel erg verrast door de pachtige kleuren van de bloemen. Helaas doet de foto hier niet helemaal recht aan...
--- Einde van citaat ---
Heel mooi, Sven. Dat is een soort waar ik nog nooit van gehoord had. Vermeerdert hij goed?
By the way; ik vind Calanthe's ook altijd heel moeilijk te fotograferen.
Sven de Groot:
Ik heb nog wat verder gezocht. Hoewel ik deze plant onder de naam Calanthe alpina van PC heb gekocht, ziet ze er toch eerder uit als een Calanthe brevicornu. :-X
--- Citaat van: Wim Boens op 20 mei 2012, 14:34:47 ---Vermeerdert hij goed?
--- Einde van citaat ---
Het eerste jaar in de tuin had ze één scheut en geen bloei en nu het tweede jaar nog steeds één scheut maar met bloei.
Wim Boens:
--- Citaat van: Sven de Groot op 20 mei 2012, 15:12:18 ---Ik heb nog wat verder gezocht. Hoewel ik deze plant onder de naam Calanthe alpina van PC heb gekocht, ziet ze er toch eerder uit als een Calanthe brevicornu. :-X
--- Einde van citaat ---
Ja, na wat opzoekingswerk, zeker geen C. alpina! Zoals je zegt, eerder C. brevicornu! Nu, hij komt natuurlijk van PC ;)
Frankie Wulleman:
Ik ken helemaal niets van Calanthe. Wat zijn de cultuureisen van die planten?
Wim Boens:
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 20 mei 2012, 22:16:00 ---Ik ken helemaal niets van Calanthe. Wat zijn de cultuureisen van die planten?
--- Einde van citaat ---
Schaduw tot halfschaduw, in licht zure tot neutrale, humusrijke en goed gedraineerde grond. Niet echt moeilijk in cultuur, vreemd genoeg worden ze maar weinig aangeplant! Waarschijnlijk omdat de bloemen niet zo opvallend zijn als de bloemen van bvb Cypripediums.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie