Planten > Orchidaceae

Cypripedium

<< < (126/133) > >>

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 mei 2023, 10:43:54 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op  9 mei 2023, 10:30:58 ---Mooi Kris! Hier zijn uiteindelijk alle  Cypripediums in de tuin verdwenen.

--- Einde van citaat ---

Oei .... --13 --13 en jij had er best een aantal als ik me goed herinner ....Wat was de reden Herman ? De droge en warme zomers ? Ik sukkel er ook mee hoor , Cypripedium calceolus doet het redelijk en de getoonde hybride . Vorig jaar ook enkele verspeeld tijdens de hittegolf denk ik .De getoonde ' Bernd Pastel ' is een nieuwe aanwinst . Er komen er hier nog een paar boven maar ze zien er al een pak minder groeikrachtig  uit als vorig jaar . Ik denk op den duur nog alleen mogelijk in pot maar dat is ook niet altijd evident natuurlijk . En dan worstel ik ook steeds met de vraag welk grondmengsel je ze moet geven ...

--- Einde van citaat ---
Kris, de laatste is al enkele jaren geleden, dat was formosanum. Ik denk een verkeerde schimmel in de tuin. Andere orchideeën zijn ook geminderd.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Herman Mylemans op  9 mei 2023, 13:03:20 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 mei 2023, 10:43:54 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op  9 mei 2023, 10:30:58 ---Mooi Kris! Hier zijn uiteindelijk alle  Cypripediums in de tuin verdwenen.

--- Einde van citaat ---

Oei .... --13 --13 en jij had er best een aantal als ik me goed herinner ....Wat was de reden Herman ? De droge en warme zomers ? Ik sukkel er ook mee hoor , Cypripedium calceolus doet het redelijk en de getoonde hybride . Vorig jaar ook enkele verspeeld tijdens de hittegolf denk ik .De getoonde ' Bernd Pastel ' is een nieuwe aanwinst . Er komen er hier nog een paar boven maar ze zien er al een pak minder groeikrachtig  uit als vorig jaar . Ik denk op den duur nog alleen mogelijk in pot maar dat is ook niet altijd evident natuurlijk . En dan worstel ik ook steeds met de vraag welk grondmengsel je ze moet geven ...

--- Einde van citaat ---
Kris, de laatste is al enkele jaren geleden, dat was formosanum. Ik denk een verkeerde schimmel in de tuin. Andere orchideeën zijn ook geminderd.

--- Einde van citaat ---

Het zijn en blijven moeilijke planten, Herman en Kris, ook ik heb er gene meer. Zelfs de 'sterke' hybrides sterven na een tijd af...

Kris De Raeymaeker:
De enige echte Europese Cypripedium . Deze gaat nu toch al wat jaartjes mee ondertussen ,maar breid zich maar heel traag uit . En het moet goed komen want de MUG is erbij ... Cypripedium calceolus , 1 keer in het wild zien groeien in Oostenrijk .
De ons helaas ontvallen Jos Goudman kende de vindplaats en liet ons toen graag meegenieten.   

Luc Gilgemyn:
Prachtig Kris !
Je hebt alles wat orchidee is toch wel schitterend onder de knie !  -6( -6(

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 mei 2023, 17:04:34 ---De enige echte Europese Cypripedium . Deze gaat nu toch al wat jaartjes mee ondertussen ,maar breid zich maar heel traag uit . En het moet goed komen want de MUG is erbij ... Cypripedium calceolus , 1 keer in het wild zien groeien in Oostenrijk .
De ons helaas ontvallen Jos Goudman kende de vindplaats en liet ons toen graag meegenieten.

--- Einde van citaat ---

Ik moet Luc bijtreden, Kris, een mooie prestatie toch wel, want het is zeker geen makkie. Ik heb hem zelf ook ooit nog geprobeerd, maar na een paar jaar was het al over. Hoe kweek je dit kleinood?
Ik wil ze ook ooit nog wel eens in de natuur gaan bekijken. Moet een ongelooflijke ervaring zijn. Ik dacht dat ze ooit ook in België voorkwamen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie