Planten > Orchidaceae

Dactylorhiza

<< < (114/123) > >>

Herman Mylemans:
Prachtig Danny! Ze hebben daar precies geen last van de warmte.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Mark Stolk op 14 juni 2023, 17:51:30 ---Prachtig Danny, vooral die laatste bleekroze is mooi. Bij mij komen her en der spontaan de paarse D. maculata op, maar die lichte vorm ken ik niet. Ze groeien bij mij in de vijver, in het moeras en ook op het droogste stukje tuin in de volle zon. Het blijft wonderlijk.

--- Einde van citaat ---

Je hebt veel verschillende vormen van maculata , Marc . Hier staan er enkele maar de meeste zijn fuchsii vormen en hybride vormen . Hier staan ze allemaal deels beschaduwd en ik probeer ze vochtig te houden ......

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 juni 2023, 09:04:02 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op 14 juni 2023, 17:49:54 ---nog deze foto's om af te sluiten

--- Einde van citaat ---

Schitterende collectie Dactylorhiza Danny ! Ze houden duidelijk van de Ieperse klei ......Welke is die witte ?

--- Einde van citaat ---

Niet in de klei , Kris . Ik maak een speciaal mengsel met veel vulca steentjes , anders lukt het niet ! Die witte is een maculata ( denk ik )

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 15 juni 2023, 14:42:19 ---Prachtig Danny! Ze hebben daar precies geen last van de warmte.

--- Einde van citaat ---

Ik geef ze zoveel mogelijk schaduw en loop al enkele weken met de gieter rond , Herman

Frankie Wulleman:
Prachtige verzameling, Danny, je hebt ze precies goed onder de knie!  ((3

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie