Auteur Topic: La Palma 2013  (gelezen 24401 keer)

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:La Palma 2013
« Reactie #75 Gepost op: 21 februari 2013, 09:17:05 »
Ben van schrik maar gestopt met Madeira..............................................

Een totaal verkeerde gevolgtrekking Gerard ))8   Ik denk niet dat ook maar iets van het bovenstaande een flinke, positief ingestelde jongen als jij "schrik" moet aanjagen !  -2(  Het overgroot gedeelte van onze bezoekers vindt reisverslagen hier op zijn plaats ! En als er mensen zijn die ze niet lezen, dan zijn er anderen die op het forum bijna enkel de reisverslagen bekijken !  ))5
Voor elk wat wils dus, en zo hoort het !  ((13
Heb geen schrik, Luc, het was enigszins cynisch bedoeld.
Had alleen nog geen tijd gehad om nog verder te posten.

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re:La Palma 2013
« Reactie #76 Gepost op: 21 februari 2013, 14:05:46 »
DANK Gerrit voor je boeiende reportage. Het is toch wel toeval dat wij er in sept. '12 ook voor 3 weken vertoefden.
Hebben het relatief kleine eiland in alle mogelijke richtingen doorkruist, veel gewandeld en geobserveerd maar kwamen nog veel tijd tekort.
Zal er eens aan denken mijn foto's in een kleine bijdrage op het forum te plaatsen. Je hebt me een geweldige PUSH gegeven!!!


 
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Kees Jan van Zwienen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 316
  • Botanische foto's op http://keesjan.smugmug.com
Re:La Palma 2013
« Reactie #77 Gepost op: 21 februari 2013, 18:48:06 »
Eduard, het zou mooi zijn als er meer foto's van La Palma of eventueel andere Canarische eilanden volgen. Het zijn bijzonder interessante eilanden voor plantenliefhebbers ((12
Kees Jan van Zwienen, Hagestein, Nederland

http://keesjan.smugmug.com (fotosite, mijn online backup van foto's, vrijwel alle foto's geïndexeerd dus makkelijk zoeken op familie of plantennaam)
twitter: https://twitter.com/KJVZ10
facebook: http://www.facebook.com/kees.jan.927

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:La Palma 2013
« Reactie #78 Gepost op: 9 november 2015, 15:55:39 »

Niet dat ik het laatste woord wil hebben , maar als het mag toch ook mijn mening ....
De sterkte van ons -en ook van het Schotse- forum is dat we interessante informatie kunnen brengen aan een brede waaier van mensen in een breed spectrum van onze hobby. We beperken ons hier niet uitsluitend (kijk maar eens naar de topics)tot alleen rotsplanten ....Maar de grootste aanhang bestaat wel uit de rotsplanten en bolgewassen ...daar kun je niet omheen ...Bepaalde planten zijn hier wat minder populair. Als ik wat post over cactussen dan zijn de reacties vaak ook wat minder . Maar toch blijf ik daar mee doorgaan omdat ik zeker weet dat het ergens ons forum ten goede komt en dat het ergens een meerwaarde bied voor bepaalde bezoekers.Dat het toch een schat is aan informatie. Zo ook is deze topic over LP een absolute meerwaarde en een schat aan informatie die nog wel regelmmatig zal opgevist worden .Het is als ware een bibliotheek en dat maakt ons forum rijker en waardevoller.... en zal op termijn altijd bijdragen tot meer bezoekers en animo...Dus Gerrit , zijn we mensen zoals jij die daar tijd willen in investeren heel dankbaar !  ((13
En ik weet als geen ander dat dit veel tijd kost . Nu ik besef ook dat we allemaal graag hebben dat er zoveel mogelijk reactie komt maar sommige onderwerpen zullen altijd iets meer hot zijn dan andere ...(de meeste zullen LP ook wel associeren met succulenten die tegenwoordig minder hot zijn en minder met die schitterende Romulea die je ons toonde )Maar ga maar eens kijken binnen een jaar ...hoeveel deze topic zal gelezen zijn ....het zal je verwonderen dat die teller rijkelijk verder aantikt...Er zijn ook zoveel oorzaken dat reacties soms wat minder zijn en één daarvan is uiteraard dat we al midden in de startperiode zitten van het voorjaar met terecht veel aandacht aan de eerste bloeiers van het nieuwe jaar .Om maar te zeggen , daar kan jij niet veel aandoen.
Nog een belangrijke overweging die ik zelf altijd maak ....Ik tracht op (planten)reis ook altijd zoveel mogelijk mooie foto's te maken ....Dat is een tweede hobby bijna ....En we zien dat jij dat ook hebt gedaan .Dan  vraag  ik me altijd af : " wanneer hebben die tijd en energie die je in die foto's hebt gestoken het meeste zin gehad ? " Als ik ze ergens anoniem  voor mezelf bewaar ? Of als ik ze met andere gelijkgezinden kan delen middels een lezing , artikel , of een bijdrage op dit forum , een website ...Dan heb ik de neiging om te zeggen dat het gevoel beter is als je die foto's kunt delen .
Het is maar mijn mening hoor en ik ga maar stoppen met zagen zeker ?
In ieder geval heb ik wel  genoeten van je reisverslag...

Dat waren profetische woorden, die u hierboven, bijna 3 jaar geleden schreef, geachte erevoorzitter. 9305 keer werd er gelezen en de foto's werden gemiddeld zo tussen de 100 en 200 keer bekeken. Ik vind dat mooie getallen, die inderdaad bewijzen, dat het reisverslag ergens in de behoefte heeft voorzien. De inspanningen, die het maken van het verslag vergden ben ik inmiddels allang vergeten, en wat staat is een botanisch document, dat nog in lengte van dagen zal worden geraadpleegd. De teleurstelling van de geringe kijkcijfers van het moment zijn verdwenen zoals je al voorspelde Kris. Wat blijft is het plezier voor mijzelf in het herlezen van het reisverslag en de verwondering, waar ik al die namen van planten vandaan haalde. Vele ben ik inmiddels al weer glad vergeten  ;D
« Laatst bewerkt op: 9 november 2015, 16:10:03 door Gerrit Eijkelenboom »

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16491
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: La Palma 2013
« Reactie #79 Gepost op: 9 november 2015, 20:30:25 »
Plezant hé Gerrit, om die 'oude' reisverhalen nog eens van onder het stof te halen. Ik doe dat ook wel eens.
Wat jij nu aanhaalt, wat betreft namen van planten vergeten bijvoorbeeld, ervaar ik zelf ook wel eens. En niet alleen dat; je herbeleeft het allemaal opnieuw.
Eigenlijk geldt dit niet alleen voor reisverhalen, maar ook voor zowat alle topics. Regelmatig struin ik zelf ook wel eens door het forum. Vaak zie ik dan posts van mezelf en ook van anderen die ik allang vergeten was. Soms moet ik er om lachen, soms ben ik verwonderd en soms ook wel eens beschaamd.
Ja die reisverhalen, er werd wel eens geopperd dat het er te veel zijn, maar tegenwoordig is het wel eventjes anders geworden. Spijtig dat niet wat meer mensen hun reiservaringen hier willen delen met de rest. Tegenwoordig zijn er meer planten te zien op Facebook dan waar dan ook. Maar ook dat zal van voorbijgaande aard zijn zeker? In ieder geval, uw reisverslag heeft dus vast en zeker een educatieve waarde gehad voor sommige mensen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: La Palma 2013
« Reactie #80 Gepost op: 9 november 2015, 21:48:45 »
Ons Forum (en dat van de SRGC) zijn inderdaad van onschatbare waarde en vormen een databestand dat in de ons interesserende sector van rotsplanten en aanverwanten zijn gelijke niet heeft.
Wat op Face book verschijnt vandaag is morgen hopeloos verloren en vergeten in cyberspace....

In elk geval blij dat je de blijvende interesse in oude posts (of het nu reisverslagen zijn of andere) ontdekt hebt Gerrit !  ((3

En dat onze ex voorzitter en huidig erevoorzitter over profetische eigenschappen beschikt wisten wij natuurlijk al langer....  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen