Auteur Topic: Info gevraagd  (gelezen 6004 keer)

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Info gevraagd
« Gepost op: 10 januari 2016, 16:41:37 »
Heb zojuist een vakantiewoning geboekt voor twee weken in de Picos de Europa (Cantabria ,Spanje).
Wie van jullie zijn daaar al eens geweest?
Graag heb ik zoveel mogelijk info over planten, lectuur, bezienswaardigheden enz. enz.
Zag op het net al dingetjes voorbijkomen, zoals van Kees-Jan ,maar kon bijv. geen goed determinatieboek van deze streek vinden.
Dus wat is bijv. een goed boek?
Alle info is welkom.
Zie het maar zo: bij een geslaagde trip veel foto's om te posten, toch? 

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16484
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Info gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 20:30:48 »
Hallo Gerard,

Ik heb hier thuis op de plank het boek van Margaret en Henry Taylor staan, die de ganse Pyreneeën en bijgevolg ook de Picos behandelen. Zij hebben alles wat groeit en bloeit in deze bergketen in het schitterende boek beschreven. Het boek heet: "The Pyrenees and Picos de Europa" en werd uitgegeven door de AGS. Ik heb mijn exemplaar nog kunnen kopen op één van de AGS plantenshows.

Ikzelf ben er nog niet geweest, maar hoop dit in één van de volgende jaren wel eens te kunnen verwezenlijken. In welke periode ga je juist?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Info gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2016, 21:32:04 »
http://www.oppad.nl/?bestemming=wandelen-in-de-picos-de-europa-spanje
http://www.wandelwebsite.nl/europa/picosdeeuropa1.html ( op deze site staat ook een leuk filmpje van een kabelbaan die je naar 1900 brengt)
http://bergwijzer.nl/spanje/picos-de-europa
Ik ben hier zelf nooit geweest maar heb wat info gezocht.
Misschien heb je er iets aan of kende je deze internet sites al ??
Prachtig gebied fijne vakantie als je gaat.
Daar komt vast een mooi verslag over.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2016, 21:48:01 »
http://www.oppad.nl/?bestemming=wandelen-in-de-picos-de-europa-spanje
http://www.wandelwebsite.nl/europa/picosdeeuropa1.html ( op deze site staat ook een leuk filmpje van een kabelbaan die je naar 1900 brengt)
http://bergwijzer.nl/spanje/picos-de-europa
Ik ben hier zelf nooit geweest maar heb wat info gezocht.
Misschien heb je er iets aan of kende je deze internet sites al ??
Prachtig gebied fijne vakantie als je gaat.
Daar komt vast een mooi verslag over.
Nee Bert, deze kende ik nog niet, Bedankt alvast.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2016, 21:51:40 »
Hallo Gerard,

Ik heb hier thuis op de plank het boek van Margaret en Henry Taylor staan, die de ganse Pyreneeën en bijgevolg ook de Picos behandelen. Zij hebben alles wat groeit en bloeit in deze bergketen in het schitterende boek beschreven. Het boek heet: "The Pyrenees and Picos de Europa" en werd uitgegeven door de AGS. Ik heb mijn exemplaar nog kunnen kopen op één van de AGS plantenshows.

Ikzelf ben er nog niet geweest, maar hoop dit in één van de volgende jaren wel eens te kunnen verwezenlijken. In welke periode ga je juist?
Dank je Frankie, ga direct op zoek naar dat boek.
We gaan van 23 juli tot en met 6 augustus. Hoop, dat er dan nog voldoende te zien is. Is rijkelijk laat, maar ik zit met de verplichte bouwvakvakantie, he.
Aan de andere kant...............jij zat vorig jaar ook vrij laat in het seizoen, he. En zie wat een reportage!!!!!!!
Duurt nog 7 maanden, maar heb nu al kriebels hoor.


Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16484
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Info gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2016, 22:27:55 »
Hallo Gerard,

Ik heb hier thuis op de plank het boek van Margaret en Henry Taylor staan, die de ganse Pyreneeën en bijgevolg ook de Picos behandelen. Zij hebben alles wat groeit en bloeit in deze bergketen in het schitterende boek beschreven. Het boek heet: "The Pyrenees and Picos de Europa" en werd uitgegeven door de AGS. Ik heb mijn exemplaar nog kunnen kopen op één van de AGS plantenshows.

Ikzelf ben er nog niet geweest, maar hoop dit in één van de volgende jaren wel eens te kunnen verwezenlijken. In welke periode ga je juist?
Dank je Frankie, ga direct op zoek naar dat boek.
We gaan van 23 juli tot en met 6 augustus. Hoop, dat er dan nog voldoende te zien is. Is rijkelijk laat, maar ik zit met de verplichte bouwvakvakantie, he.
Aan de andere kant...............jij zat vorig jaar ook vrij laat in het seizoen, he. En zie wat een reportage!!!!!!!
Duurt nog 7 maanden, maar heb nu al kriebels hoor.

Laat, vroeg...'t is allemaal relatief. Als het nog een lange, koude winter moest worden in de Pyreneeën en de sneeuw blijft er lang liggen,kan ik me voorstellen dat er eind juli toch nog van alles te zien zal zijn. Vorige zomer was bijzonder heet, en inderdaad, zie wat ik nog allemaal voor de lens kreeg. Ik wens u alvast een schitterende trip, Gerard.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Info gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2016, 17:18:32 »
We gaan van 23 juli tot en met 6 augustus. Hoop, dat er dan nog voldoende te zien is. Is rijkelijk laat, maar ik zit met de verplichte bouwvakvakantie, he.
Aan de andere kant...............jij zat vorig jaar ook vrij laat in het seizoen, he. En zie wat een reportage!!!!!!!
Duurt nog 7 maanden, maar heb nu al kriebels hoor.
Gerard, wij waren in 2013 van 5 t/m 10 juni aan de Franse kant in de Oostelijke Pyreneeën en wij hebben daar toen nog volop verse sneeuw op ons petjes gekregen. Was wel een laat seizoen volgens onze Franse gids.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2016, 21:12:13 »
We gaan van 23 juli tot en met 6 augustus. Hoop, dat er dan nog voldoende te zien is. Is rijkelijk laat, maar ik zit met de verplichte bouwvakvakantie, he.
Aan de andere kant...............jij zat vorig jaar ook vrij laat in het seizoen, he. En zie wat een reportage!!!!!!!
Duurt nog 7 maanden, maar heb nu al kriebels hoor.
Gerard, wij waren in 2013 van 5 t/m 10 juni aan de Franse kant in de Oostelijke Pyreneeën en wij hebben daar toen nog volop verse sneeuw op ons petjes gekregen. Was wel een laat seizoen volgens onze Franse gids.
Jij weet iemand altijd op te beuren, he............

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2016, 21:34:57 »
We gaan van 23 juli tot en met 6 augustus. Hoop, dat er dan nog voldoende te zien is. Is rijkelijk laat, maar ik zit met de verplichte bouwvakvakantie, he.
Aan de andere kant...............jij zat vorig jaar ook vrij laat in het seizoen, he. En zie wat een reportage!!!!!!!
Duurt nog 7 maanden, maar heb nu al kriebels hoor.
Gerard, wij waren in 2013 van 5 t/m 10 juni aan de Franse kant in de Oostelijke Pyreneeën en wij hebben daar toen nog volop verse sneeuw op ons petjes gekregen. Was wel een laat seizoen volgens onze Franse gids.
Verder nog tips?

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Info gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2016, 23:24:25 »
Jij weet iemand altijd op te beuren, he............
Ja ik ben getraind in slecht nieuws gesprekken 8) :-X.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2016, 12:35:04 »
Ik ben al sinds de post van Frankie op zoek naar het boek  "The Pyrenees and Picos de Europa" van Margaret en Henry Taylor, uitgegeven door de AGS .
Heb overal gezocht via het net, boekhandels enz. Kan het niet vinden.
Heeft iemand misschien nog een verstoft exemplaar liggen ergens? Of weet iemand ,waar ik dat nog zou kunnen kopen?
Misschien wil iemand voor mij eens kijken, als ie in Engeland komt? Ik zou daar echt mee geholpen zijn, daar er verder niet zoveel over dit gebied te vinden is.
Helphelphelp. En alvast bedankt.

« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 12:37:38 door Gerard Verweij »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Info gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2016, 15:47:29 »
Ik ben al sinds de post van Frankie op zoek naar het boek  "The Pyrenees and Picos de Europa" van Margaret en Henry Taylor, uitgegeven door de AGS .
Heb overal gezocht via het net, boekhandels enz. Kan het niet vinden.
Heeft iemand misschien nog een verstoft exemplaar liggen ergens? Of weet iemand ,waar ik dat nog zou kunnen kopen?
Misschien wil iemand voor mij eens kijken, als ie in Engeland komt? Ik zou daar echt mee geholpen zijn, daar er verder niet zoveel over dit gebied te vinden is.
Helphelphelp. En alvast bedankt.

Net eens nagekeken, Gerard, en ik zie dat ook de AGS hem niet meer te koop heeft op hun boekenlijst. Misschien kun je eens nakijken of je hem online tweedehands op de kop kunt tikken.  Amazon heeft dat wel vaker en ook Abebooks is daar sterk in.  Succes.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jos Beeren

  • NRV/VRV
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 626
  • Geslacht: Man
Re: Info gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2016, 21:39:35 »
Ik ben al sinds de post van Frankie op zoek naar het boek  "The Pyrenees and Picos de Europa" van Margaret en Henry Taylor, uitgegeven door de AGS .
Heb overal gezocht via het net, boekhandels enz. Kan het niet vinden.
Heeft iemand misschien nog een verstoft exemplaar liggen ergens? Of weet iemand ,waar ik dat nog zou kunnen kopen?
Misschien wil iemand voor mij eens kijken, als ie in Engeland komt? Ik zou daar echt mee geholpen zijn, daar er verder niet zoveel over dit gebied te vinden is.
Helphelphelp. En alvast bedankt.

Net eens nagekeken, Gerard, en ik zie dat ook de AGS hem niet meer te koop heeft op hun boekenlijst. Misschien kun je eens nakijken of je hem online tweedehands op de kop kunt tikken.  Amazon heeft dat wel vaker en ook Abebooks is daar sterk in.  Succes.
Gerard, als je eens kijkt op de site van de Ned.Orchideeën Ver. en doorklikt op de link" boekenbeurs" van Bert van Zuylen, dan heb je een redelijk goeie kans om je boek te vinden.
Hij koopt en verkoopt heel veel boeken ,meest orchideeën boeken maar ook diverse andere plantenboeken,
Succes!
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 21:51:42 door Jos Beeren »
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Info gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2016, 21:19:26 »
Ik ben al sinds de post van Frankie op zoek naar het boek  "The Pyrenees and Picos de Europa" van Margaret en Henry Taylor, uitgegeven door de AGS .
Heb overal gezocht via het net, boekhandels enz. Kan het niet vinden.
Heeft iemand misschien nog een verstoft exemplaar liggen ergens? Of weet iemand ,waar ik dat nog zou kunnen kopen?
Misschien wil iemand voor mij eens kijken, als ie in Engeland komt? Ik zou daar echt mee geholpen zijn, daar er verder niet zoveel over dit gebied te vinden is.
Helphelphelp. En alvast bedankt.

Net eens nagekeken, Gerard, en ik zie dat ook de AGS hem niet meer te koop heeft op hun boekenlijst. Misschien kun je eens nakijken of je hem online tweedehands op de kop kunt tikken.  Amazon heeft dat wel vaker en ook Abebooks is daar sterk in.  Succes.
Gerard, als je eens kijkt op de site van de Ned.Orchideeën Ver. en doorklikt op de link" boekenbeurs" van Bert van Zuylen, dan heb je een redelijk goeie kans om je boek te vinden.
Hij koopt en verkoopt heel veel boeken ,meest orchideeën boeken maar ook diverse andere plantenboeken,
Succes!
En bedankt!