Trillium 2026

Gestart door Herman Mylemans, 12 maart 2026, 20:02:32

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

De eerste Trilliums beginnen te bloeien.

Trillium nivale

Trillium kurabayashii
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 12 maart 2026, 20:02:32De eerste Trilliums beginnen te bloeien.
Trillium nivale
Trillium kurabayashii

Mooi Herman , ik vrees dat ik mijn rivale kwijt zal zijn ...nog niks te zien en die was altijd voor de van jou.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 maart 2026, 08:57:51
Citaat van: Herman Mylemans op 12 maart 2026, 20:02:32De eerste Trilliums beginnen te bloeien.
Trillium nivale
Trillium kurabayashii

Mooi Herman , ik vrees dat ik mijn rivale kwijt zal zijn ...nog niks te zien en die was altijd voor de van jou.
Kris, niet wanhopen, hier is rivale ook nog niet te zien.

Kris De Raeymaeker

Trillium nivale
Trillium kurabayashii
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 maart 2026, 08:57:51Mooi Herman , ik vrees dat ik mijn rivale kwijt zal zijn ...nog niks te zien en die was altijd voor de van jou.
Citaat van: Herman Mylemans op 13 maart 2026, 09:23:50Kris, niet wanhopen, hier is rivale ook nog niet te zien.

Ik hoop dat je gelijk krijgt Herman maar zo laat was hij nog nooit ...en het blijft tenslotte een lastige plant ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 maart 2026, 10:42:16
Trillium nivale
Trillium kurabayashii
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 maart 2026, 08:57:51Mooi Herman , ik vrees dat ik mijn rivale kwijt zal zijn ...nog niks te zien en die was altijd voor de van jou.
Citaat van: Herman Mylemans op 13 maart 2026, 09:23:50Kris, niet wanhopen, hier is rivale ook nog niet te zien.

Ik hoop dat je gelijk krijgt Herman maar zo laat was hij nog nooit ...en het blijft tenslotte een lastige plant ...

Rivale dat gaat nog wel, Nivale vind ik moeilijker.

Herman Mylemans

Trillium ovatum

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 15 maart 2026, 21:49:34Trillium ovatum
Mooi Herman , Hier zeker geen topjaar voor Trillium rivale ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 maart 2026, 11:07:31
Citaat van: Herman Mylemans op 15 maart 2026, 21:49:34Trillium ovatum
Mooi Herman , Hier zeker geen topjaar voor Trillium rivale ...
Kris, in elk geval een mooie vorm. De droge zomer heeft wel invloed gehad denk ik, de planten gingen veel vroeger in rust dan normaal!

Wim Boens

Twee sessiele hybriden in bloei.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Herman Mylemans

Luc Gilgemyn

Trillium rivale 'Purple Heart' bloeit hier ook minder dan de voorgaande jaren, hij heeft ook last van ongenode, vretende bezoekers...  >:(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Trillium angustipetalum
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Thomas Eckert

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 maart 2026, 18:03:52Trillium rivale 'Purple Heart' bloeit hier ook minder dan de voorgaande jaren, hij heeft ook last van ongenode, vretende bezoekers...  >:(

Fantastisch, Luc... er zijn in totaal maar drie Trillium-soorten die ik persoonlijk mooi vind. Trillium rivale is er een van. De andere twee zijn natuurlijk T. nivale en
T. hibbersoniii.

Ik heb er geen enkele... maar dromen mag natuurlijk altijd...😂

Daarom ben ik erg blij als ik jouw T. rivale zie... heel mooi! 👍

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 maart 2026, 18:03:52Trillium rivale 'Purple Heart' bloeit hier ook minder dan de voorgaande jaren, hij heeft ook last van ongenode, vretende bezoekers...  >:(
Citaat van: Thomas Eckert op 31 maart 2026, 14:48:09Fantastisch, Luc... er zijn in totaal maar drie Trillium-soorten die ik persoonlijk mooi vind. Trillium rivale is er een van. De andere twee zijn natuurlijk T. nivale en
T. hibbersoniii.
Ik heb er geen enkele... maar dromen mag natuurlijk altijd...😂
Daarom ben ik erg blij als ik jouw T. rivale zie... heel mooi! 👍
Mee eens Thomas maar je vergeet Trillium decumbens .... ;D

Herman Mylemans

Citaat van: Wim Boens op 31 maart 2026, 12:33:59Trillium angustipetalum
Wim, waar is deze van afkomstig? Zijn de petalen eigelijk niet wat breed? Bladeren zouden normaal ook groener zijn met minder vlekken.
Mijn Trillium angustipetalum ziet er wel anders uit maar bij de zuivere vorm mogen de petalen nog smaller zijn denk ik.