Tegenwoordig beschikken bevers ook over modern materieel. De tijden dat alles met de h(t)and moest gedaan worden is allang voorbij. Ook hier heeft de industrialisatie al lang zijn intrede gedaan.
Geweldige reportage Frankie! Wat een schitterend gebied en wat een geluk om zelf een bever te spotten! Hier moet ik beslist eens gaan kijken!
Als het je interesseert moet je er echt eens heen, Marc. De biotopen die je er ziet zijn prachtig om te zien evenals hun bouwwerken zelf. Het onder water zetten van grotere gebieden lokt bovendien weer heel wat andere dieren die van stilstaand water houden zoals, ringslang, amfibieën en watervogels. Ik wil je niet ontmoedigen maar het observeren van de bever zelf is bijzonder moeilijk daar ze hoofdzakelijk 's nachts actief zijn.
Ze zijn oorspronkelijk in de omgeving van Wibrin uitgezet, maar ze verspreiden zich vrij vlug en komen nu al op meerdere plaatsen voor. Deze week heb ik verschillende gebieden gaan verkennen en je ziet overal in de streek dammen, langs kleine riviertjes.