Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Tufsteentuin in een notendop

(1/2) > >>

Cor van Kapel:
Naar aanleiding van het artikel het topic over de veentuin, zie hier : http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1320.0, deed Lily-Anne het verzoek  _07 om dit ook voor andere onderwerpen of planten te maken. Nou dat kwam dan goed uit want ook voor het gebruik van tufsteen en de planten die daar goed in gedijen, hield ik voor mezelf al een soortgelijke lijst bij _010. Omdat er op dit moment weinig nieuwe gegevens bijkomen, vond ik het tijd worden om ook deze lijst maar op het forum te droppen.

Ik hoop dat het net als het artikel over de veentuin, in een behoefte zal voorzien. Mochten er fouten of onvolkomenheden in zitten, dan hoor ik het graag. Alvast veel leesplezier --7.

Frankie Wulleman:
Leuk initiatief, Cor. De tekening herken ik als een illustratie uit een schitterend boek van Christopher Grey-Wilson, die ooit in het Nederlands is vertaald, genaamd: de rotsplantentuin. In dat boek wijdt Christopher een hoofdstuk aan het tufsteentuinieren waaruit ik ook veel inspiratie en ideeën heb gehaald.

De lijst ziet er knap uit, maar er ontbreken natuurlijk nog wel enkele toppers. Ik denk hierbij in de eerste plaats aan Globularia incanescens, Pulsatilla vulgaris en Asyneumasoorten.

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 23 april 2014, 18:12:13 ---Leuk initiatief, Cor. De tekening herken ik als een illustratie uit een schitterend boek van Christopher Grey-Wilson, die ooit in het Nederlands is vertaald, genaamd: de rotsplantentuin. In dat boek wijdt Christopher een hoofdstuk aan het tufsteentuinieren waaruit ik ook veel inspiratie en ideeën heb gehaald.

--- Einde van citaat ---
Klopt Frankie, ik heb dat boek ook op de plank staan en het boek is ouder dan de workshop die ik volgde, dus ........ --1. Maar ik heb de bron van de door mij gebruikte kopie vernoemd, boek kreeg ik pas later -2((.


--- Citaat van: Frankie Wulleman op 23 april 2014, 18:12:13 ---De lijst ziet er knap uit, maar er ontbreken natuurlijk nog wel enkele toppers. Ik denk hierbij in de eerste plaats aan Globularia incanescens, Pulsatilla vulgaris en Asyneumasoorten.

--- Einde van citaat ---
Aanvullingen zijn welkom -((1.

Lily-Anne Vereecken:
Bedankt voor de moeite Cor !

Jan Tholhuijsen:

--- Citaat van: Cor van Kapel op 23 april 2014, 17:11:15 ---Naar aanleiding van het artikel het topic over de veentuin, zie hier : http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1320.0, deed Lily-Anne het verzoek  _07 om dit ook voor andere onderwerpen of planten te maken. Nou dat kwam dan goed uit want ook voor het gebruik van tufsteen en de planten die daar goed in gedijen, hield ik voor mezelf al een soortgelijke lijst bij _010. Omdat er op dit moment weinig nieuwe gegevens bijkomen, vond ik het tijd worden om ook deze lijst maar op het forum te droppen.

Ik hoop dat het net als het artikel over de veentuin, in een behoefte zal voorzien. Mochten er fouten of onvolkomenheden in zitten, dan hoor ik het graag. Alvast veel leesplezier --7.

--- Einde van citaat ---

Hallo Cor,
Ben nieuw op dit forum, maar heb gelijk de pdf gedownload. ik heb een rand tufsteen tegen het terras en heb daar hoofdzakelijk saxifraga's in staan. Maar ik kan nog gemakkelijk 50-70 gaten erbijboren.  Bedankt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie