Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

(1/112) > >>

Gerrit Roest:
Nog eentje die het niet van de bloemen moet hebben, ik heb hem al 4 jaar en alleen toen ik hem net gekocht had heb ik de bloemen gezien. Ze zijn klein en onooglijk, en omdat mijn ogen op 1,75m boven de grond staan loop ik telkens de bloei mis. Toch bloeit hij wel want ik heb al 3 jaren zaden gezien/geoogst. Maar er is iets vreemds gebeurt, op de foto heb ik op 3 plaatsen een rood vierkantje geplaatst. In deze vierkantjes zijn zaden ontkiemd en er groeien nu zaailingen. Er stonden eerst 4 zaailingen meer maar die heb ik om te kijken wat er aan de hand was eruit gehaald, 2 stuks braken af maar de andere 2 hadden een worteltje van zo'n 3 cm lang en waren bijna bij de grond omdat deze Scleranthus uniflorus ongeveer 3 cm hoog is.
Op de tweede foto een kleine trog die er in zijn geheel nog wel leuk uitziet met rechtsboven Scleranthus uniflorus.

Lily-Anne Vereecken:
Dat trogje is prachtig ! zelf gemaakt ?
groetjes
Lily-Anne

Luc Gilgemyn:
Akkoord met Lily-Anne, Gerrit : een prachtig trogje !!!!

Gerrit Roest:
Inderdaad zelf gemaakt van een oud fietsmandje ;D ;D , zo'n rieten ding dat je aan het stuur hangt.
Met een dikke laag hypertufa besmeerd, het trogje is ovaal en ongeveer 40 cm lang en 30 cm breed.

Gerrit.

Frankie Wulleman:
Heel mooi beplant ook, het lijkt wel alsof de kussens aan het wedijveren zijn wie de mooiste is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie