Auteur Topic: Iris - oncocyclus 2016  (gelezen 4238 keer)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Iris - oncocyclus 2016
« Reactie #15 Gepost op: 3 oktober 2016, 16:47:29 »
Er komt leven in het onco frame.  Een heel weekend potten opgeschoond en een aantal herpot of opgedeeld maar nog bijlange na niet rond.

Daar staat heel wat moois in zo te zien Luc .... ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Iris - oncocyclus 2016
« Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2016, 08:27:27 »
Er komt leven in het onco frame.  Een heel weekend potten opgeschoond en een aantal herpot of opgedeeld maar nog bijlange na niet rond.

Amaai, da's vroeg zeker ???  ))4

Alvast de naarstigheid !
Vroeger dan vorige jaren ja.
We hebben een nieuwe visie qua timing. Het zandbed wordt al in september gegoten zodat de planten via de potwanden al wat vochtigheid kunnen opnemen en in groei komen.

Ne mens is nooit te oud om te leren hé !  'k ben benieuwd want ik herinner mij dat je'r vroeger alles aan deed om zo weinig mogelijk blad te hebben in het najaar !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4807
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Iris - oncocyclus 2016
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2016, 17:02:03 »
Ne mens is nooit te oud om te leren hé !  'k ben benieuwd want ik herinner mij dat je'r vroeger alles aan deed om zo weinig mogelijk blad te hebben in het najaar !
Klopt.  Vroeger wachtte ik tot in november met water geven om vroege bladgroei te vermijden.  De reden was dat ik tot dan geen problemen moest verwachten met sapzuigers.
Door de groei nu al te starten moet ik vroeger gaan controleren op bladluizen e.d.
Torhout, West-Vlaanderen