Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > PLANT IDENTIFICATIE

plant uit Nepal

<< < (3/3)

Luc Gilgemyn:
Schitterend toch hoe dit oude topic plots letterlijk weer leven wordt ingeblazen door het verschijnen van de bloeiende Meconopsis napaulensis waardoor het raadsel van 3 jaar geleden uiteindelijk opgelost wordt ! 

Fantastisch Gerrit en Herman  -6( -6( -6(

We hebben weer met zijn allen veel bijgeleerd !

Wat een prachtige plant overigens !  :o :o :o

Herman Bovée:
Ik ben zaad aan het zoeken van Soldanella montana en kan deze op het internet nergens vinden. Waar halen onze leden zaden van alpenplanten vandaan?
Van de Meconopsis, waarvan sprake in vorige berichten, is niets in huis gekomen!  De zaden die ik van Gerrid kreeg kiemden niet. Dan kocht ik zaden bij 'Plant Wold Steeds' maar kiemen deden ze ook niet..!?

Luc Gilgemyn:
Jammer dat zowel de AGS als de SRGC voor dit jaar wegens Corona hun 'seed exchange' hebben afgeblazen anders had je het gevraagde wellicht daar kunnen vinden.
Nu kun je je geluk beproeven bij enkele Tsjechische zaad verzamelaars zoals b.v. Vojtech Holubec of Mojmir Pavelka, al vermoed ik dat die twee hun zaadlijst voor dit jaar nog niet klaar hebben, evenmin weet ik of ze dit jaar met de hele Corona toestand wel zaad zullen hebben verzameld.  Je kan het ze steeds vragen.  Hieronder hun gegevens :

Mojmir Pavelka : E-mail  euroseedsnj@gmail.com, website   WWW.pavelkaalpines.cz

Vojtech Holubec :

Vojtěch Holubec
Bazantni 1217/5, CZ-165 00 Praha 6, Czech Republic
phone: +420 731 587 826
e-mail: vojtech.holubec@tiscali.cz

Dan is er ook nog Jozef Jurasek, hierbij zijn website : http://zahradnictvi-svjan.cz/prodej_semen.html
Deze laatste dateert ook nog van 2019.

Alvast succes met de jacht.

Theo Stronks:
Mojmir Pavelka heeft een zaadlijst uitgebracht.
Heb al wat besteld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie