Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Jenuperus communis compressa gestekt

(1/2) > >>

Lily-Anne Vereecken:
Dit voorjaar heb ik terug juniperus communis compressa gestekt. Tot mijn verbazing zijn ze zo goed als allemaal gelukt  ( ik heb zo 3 potten ) . Binnenkort in aparte potjes zetten . Op de foto staat ook nog een andere pot met conifeertjes die op hetzelfde moment zijn gestekt ( naam moet ik even opzoeken ) blijken ook gelukt!
Jullie horen er nog van

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 13 mei 2020, 17:54:03 ---Dit voorjaar heb ik terug juniperus communis compressa gestekt. Tot mijn verbazing zijn ze zo goed als allemaal gelukt  ( ik heb zo 3 potten ) . Binnenkort in aparte potjes zetten . Op de foto staat ook nog een andere pot met conifeertjes die op hetzelfde moment zijn gestekt ( naam moet ik even opzoeken ) blijken ook gelukt!
Jullie horen er nog van

--- Einde van citaat ---

Een vraagje Lily-Anne.  Heb je bij de Juniperus met topscheuten gewerkt of van meer onderaan met zijtakken ??  Ik heb mij laten wijs maken dat de stekken van topscheuten (dus ook het uiteindelijk boompje) achteraf sneller groeien dan zijscheuten van onderaan ??

Lily-Anne Vereecken:
Het waren zeker geen topscheuten want dan zou de moederplant een vollere top krijgen en dat is zeker mijn bedoeling niet.
Gisteren heb ik allen stekken nagekeken en de best bewortelde opgepot.
Er zijn nog een aantal stekken met calusvorming die binnen 2 a 3 weken hopelijk opgepot zullen worden

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 22 mei 2020, 16:17:06 ---Het waren zeker geen topscheuten want dan zou de moederplant een vollere top krijgen en dat is zeker mijn bedoeling niet.
Gisteren heb ik allen stekken nagekeken en de best bewortelde opgepot.
Er zijn nog een aantal stekken met calusvorming die binnen 2 a 3 weken hopelijk opgepot zullen worden

--- Einde van citaat ---

Dat ziet er  -6( uit Lily-Anne !

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 22 mei 2020, 16:17:06 ---Het waren zeker geen topscheuten want dan zou de moederplant een vollere top krijgen en dat is zeker mijn bedoeling niet.
Gisteren heb ik allen stekken nagekeken en de best bewortelde opgepot.
Er zijn nog een aantal stekken met calusvorming die binnen 2 a 3 weken hopelijk opgepot zullen worden

--- Einde van citaat ---

Prachtig resultaat, L.A. Ik heb het ook al een paar keer gedaan en het lukt niet altijd.
Maar Luc heeft gelijk, topscheuten groeien veel sneller dan zijscheuten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie