Auteur Topic: Zaden Saxifraga  (gelezen 1601 keer)

Jeroen van Berkom

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Dutch Mountains :-)
Zaden Saxifraga
« Gepost op: 24 december 2020, 17:08:55 »
Hallo allemaal,

Nu de AGS dit jaar geen zaden ter beschikking heeft voor :-[ EU-inwoners ben ik op zoek naar plantenzaden van de botanische Saxifraga-soorten als Sax Caesia, Aizoides etc.
Ik heb enkele aanbieders hiervan online gevonden, namelijk Jelitto en Plant-World-Seeds. Tevens ook Wildflowerseeds.eu maar die biedt zo te zien enkel zaden aan die van wilde planten verzameld zijn, het zal duidelijk zijn dat dit niet mijn voorkeur heeft.

Heeft iemand (goede) ervaringen met één van deze aanbieders of mogelijk een andere aanbieder die betrouwbaar is?

Alvast bedankt! En natuurlijk voor u allen een zeer fijne Kerst en een gezond en liefdevol 2021 gewenst!
En we hopen uiteraard op een mooie plantenseizoen volgend jaar  6))

Hartelijke groeten,
Jeroen van Berkom
« Laatst bewerkt op: 24 december 2020, 22:22:10 door Jeroen van Berkom »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Zaden Saxifraga
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2020, 10:54:07 »
Jelitto geniet in elk geval een goede reputatie Jeroen.
Veel zaad aanbieders zoals Wildflower seeds, Holubec, Jurasec, en nog een aantal anderen bieden inderdaad veel wild verzameld zaad aan, maar daarnaast ook zaden uit cultuur. Dikwijls staat dit erbij vermeld.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2020, 09:04:08 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Zaden Saxifraga
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2020, 22:24:57 »
Ik heb heel slechte ervaringen met Plant World Seeds.

Na bestelling van 2 Townsendia soorten, kwamen geheel andere planten op. Na reclamatie mocht ik 2 vervangende soorten bestellen waar onder Silene elisabethae. U raadt het misschien wel....weer fout.
Ga je nu kijken op de site, dan zie je dezelfde zeldzame Townsendia’s staan. Zelfs na mijn reclameren met foto’s laten ze de foute planten gewoon staan. Ze denken er gewoon mee weg te komen door een vervanging te sturen.

Een plant vriend van mij uit Duitsland heeft dezelfde ervaring.

Jeroen, wees gewaarschuwd.

Gerrit

« Laatst bewerkt op: 27 december 2020, 10:01:20 door Gerrit Eijkelenboom »

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Zaden Saxifraga
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2021, 10:45:32 »
Jeroen, als je wil, kan ik jou zaden toesturen van S. stribrnyi, ferdinandi-coburgii en sempervivum. De zaden zijn door mij wild verzameld in Griekenland en zijn gratis. Alleen wil ik graag dat je mij de verzendkosten vergoedt.

Jeroen van Berkom

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Dutch Mountains :-)
Re: Zaden Saxifraga
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2021, 19:30:08 »
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal! Dat gaat weer een mooi jaar worden wat het zaaien betreft! ((12

groeten,
Jeroen