Auteur Topic: Droevig nieuws  (gelezen 1448 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Droevig nieuws
« Gepost op: 29 december 2022, 12:02:14 »
Via mijn broer vernam ik deze morgen het droevige nieuws dat Jos Goudman is overleden op 90 jarige leeftijd . Alvast mijn oprechte deelneming aan Maria , de hele familie en vriendenkring van Jos.

Ik heb Jos destijds leren kennen toen hij zich lid maakte van Cactusweelde Antwerpen . Hij had een mooie en grote collectie van cactussen en zo waren we op  een keer bij hem te gast om al dat moois te gaan bewonderen .Toen viel het natuurlijk  ook meteen op dat hij een prachtige tuin had en ook bezig was met rotsplanten en dus ook een rotstuin had .Het duurde dan ook niet lang of ik kon Jos overtuigen om zich lid te maken van de VRV . Als ik me niet vergis waren we ook met de VRV nog te gast in zijn perfect onderhouden tuin .Je kon er nooit 1 onkruidje vinden en alles was tot in de puntjes verzorgd . Hij was er altijd trots op . Foto's van zijn tuin zijn hier te vinden op onze website :   https://www.vrvforum.be/?page_id=134
Jos was gepassioneerd door planten , bergen , natuur , fotografie .....Hij was een begenadigd fotograaf , toen nog met dia's .Hij kon uren vertellen over alles wat met de natuur te maken had . In 2005 waren we met Jos een weekje in Oostenrijk om er samen de bergen in te trekken en planten te gaan bestuderen en fotograferen .Het werd een superleuke week . Jos wist daar alle mooie plantjes staan want zijn dochter woonde al een tijdje in die streek . Bijgevoegd een foto van toen ...
RIP Jos , je was een schitterende mens met een ongewone passie voor planten , natuur en fotografie.     
« Laatst bewerkt op: 29 december 2022, 13:57:52 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Droevig nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2022, 16:52:52 »
Inderdaad droevig nieuws Kris, maar wat een mooie herinneringen laat de Jos ons na.
Jos was zeker geen groot spreker en zeker niet in het openbaar maar ik herinner mij nog levendig dat hij in de beginjaren van de VRV ooit een zeer enthousiaste en gesmaakte lezing gaf over Oostenrijk !
We kunnen als vereniging alleen maar fier en tevreden zijn om zo'n mens onder onze leden te hebben kunnen en mogen tellen.

Ons medeleven uiteraard aan allen die hem lief waren.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2022, 16:54:49 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Droevig nieuws
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2022, 17:11:56 »
Ik denk niet dat ik die mens gekend heb, maar als ik de foto's van zijn tuin, die kon er precies wat van. Heel mooie tuin in ieder geval.
Gecondoleerd.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Droevig nieuws
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2022, 21:19:47 »
gecondoleerd ken de man ook niet.
Maar wel gepast om even mijn condoleance over te brengen

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Droevig nieuws
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2022, 20:00:16 »
Gecondoleerd,zo te lezen een gepassioneerd man.