Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Diversen

6 cm. diepe plastic potten

(1/4) > >>

Ger van den Beuken:
Sinds lange tijd ben ik op zoek naar 6 cm. diepe plastic potten. Deze potten zijn uitermate geschikt voor de opkweek van alpiene planten met een diep wortelsysteem.
In het verleden een partij betrokken uit de USA, maar dit is allemaal erg omslachtig en duur.
Wellicht is er iemand die een adres kent die deze afwijkende potmaat levert of fabriceert.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 19 februari 2010, 16:02:54 ---Sinds lange tijd ben ik op zoek naar 6 cm. diepe plastic potten. Deze potten zijn uitermate geschikt voor de opkweek van alpiene planten met een diep wortelsysteem.
In het verleden een partij betrokken uit de USA, maar dit is allemaal erg omslachtig en duur.
Wellicht is er iemand die een adres kent die deze afwijkende potmaat levert of fabriceert.

--- Einde van citaat ---

Ger , is er nog een vereiste aan de diameter van deze potjes.Op de cactusvereniging waar ik lid ben zijn  potjes beschikbaar met  de afmetingen 7x7x7 cm....Kan dat soelaas bieden ?   

Ger van den Beuken:
Zoals je weet Kris is mijn kweekruimte van die grootte dat ik me moet beperken tot de kleinere potmaten. Doch, zoals je weet vergen veel planten een diepere wortelruimte.
Deswege, is een potmaat 6x6x 8of 9 cm. perfect voor mijn situatie.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 19 februari 2010, 20:55:18 ---Zoals je weet Kris is mijn kweekruimte van die grootte dat ik me moet beperken tot de kleinere potmaten. Doch, zoals je weet vergen veel planten een diepere wortelruimte.
Deswege, is een potmaat 6x6x 8of 9 cm. perfect voor mijn situatie.

--- Einde van citaat ---

Ik vraag het eens na bij de materiaalmeester van onze cactusvereniging ,wie weet  ;)

Jozef Lemmens:
In "lichte" plastic moeten die wel te vinden zijn, maar ik heb de laatste jaren geen potjes meer gekocht. En die werden dan altijd gekocht in Nederland.
Misschien weet Herman Laporte meer of er ergens deze potjes zijn te vinden?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie