Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Het maken van een tufsteen

<< < (3/4) > >>

Frankie Wulleman:
Misschien dat men kan opteren voor een montagekit i.p.v. een klassieke mortelspecie als 'bindmiddel'. Deze zal zeker niet stukvriezen.

Gerrit Eijkelenboom:
U ziet hier de steen, die gereed is om de plantjes te ontvangen. Het is een select gezelschap, gedeeltelijk afkomstig van Peter Rijntjes, een ander deel van eigen kweek.
Bij het planten van Jankaea heldereichii, is het heel prettig om de steen te kantelen, zodat je horizontaal kunt planten, foto 3.

Wordt vervolgd.

Kris De Raeymaeker:
Kijk eens aan , met een flinke portie "inventiviteit' kan je dus deze resultaten behalen. Je bent ook een "doorduwer " Gerrit ! Bedankt om deze ervaringen te delen. Ben vooral ook benieuwd naar de kweekresultaten omdat er eerder al discussie was over de kwaliteit van deze tuf. Maar alleszins goed gevonden ,als ze er nu ook nog op willen groeien heb je toch een mooie bestemming gegeven aan je partij tufblokken ...Houd ons aub op de hoogte ...

Gerrit Eijkelenboom:
Het is vandaag de laatste aflevering van de serie over het maken van een tufsteen.
De steen is beplant, er kan nog veel meer bij hoor, en is vervoerd naar zijn beoogde plek. Dat is in de regenschaduw van het huis op het noord-oosten. Dus zon tot 11 uur.
De steen staat op een plaat met opstaande randen met permanent water. Zo kan de tufsteen water opzuigen en is bijna altijd vochtig.
Aangezien ik woon in Flevoland-Slakkenland lijkt me dit een afdoende methode om slakken te weren. De steen staat gelijk een middeleeuws kasteel in het water. Alleen als er ijs ligt, kunnen de slakken hun doel bereiken. :D
Rest nog de vraag, of de plantjes zullen groeien. Ik zal tzt daar over berichten.

Gerrit

Lily-Anne Vereecken:
Hoe gaat het ondertussen met je zelfgemaakte tufsteen ?
Schade gehad deze winter?
Hoe doen de planten het erop ?
foto's?
ben benieuwd !!!
groetjes
Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie