Nieuws > Verenigingsnieuws - VLAAMSE ROTSPLANTEN VERENIGING

VRV tijdschrift anno 2012

<< < (2/2)

Lida Lourens:
Frankie,
Ik heb gezocht naar de structuur van de vrv. Ik kon nergens ontdekken waaruit het dagelijks bestuur bestaat en hoeveel leden het bestuur telt en wie hiervan deel uitmaakt,
of er ook commissies zijn voor het organiseren van reizen, vergaderingen ed. Ook niet of er in België zoiets bestaat als een inschrijving in de Kamer van Koophandel zoals
hier in Nederland.
Ik ben een nieuwsgierig iemand en mag graag alles uitzoeken alvorens ik ergens aan begin.
Zodoende  kwam ik bij jouw oproep tot het aanleveren van kopij voor het kwartaal tijdschrift.
Uit ervaring weet ik dat je gelijk hebt, een vereniging met leden, zorgen de leden er gezamenlijk voor dat er beweging zit in de gelederen,
maar dat is nu precies wat ik in de herfst van mijn leven niet meer wil. Geen verplichtingen en geen druk meer op de schouders indien iets
voor een bepaald termijn klaar moet zijn. Vandaar mijn reactie. Heel fijn dat je me hiervan vrij stelt.
groet Lida

Wim Boens:

--- Citaat van: Lida Lourens op  2 juli 2012, 18:18:44 ---Frankie,
Ik heb gezocht naar de structuur van de vrv. Ik kon nergens ontdekken waaruit het dagelijks bestuur bestaat en hoeveel leden het bestuur telt en wie hiervan deel uitmaakt,
of er ook commissies zijn voor het organiseren van reizen, vergaderingen ed. Ook niet of er in België zoiets bestaat als een inschrijving in de Kamer van Koophandel zoals
hier in Nederland.
Ik ben een nieuwsgierig iemand en mag graag alles uitzoeken alvorens ik ergens aan begin.
Zodoende  kwam ik bij jouw oproep tot het aanleveren van kopij voor het kwartaal tijdschrift.
Uit ervaring weet ik dat je gelijk hebt, een vereniging met leden, zorgen de leden er gezamenlijk voor dat er beweging zit in de gelederen,
maar dat is nu precies wat ik in de herfst van mijn leven niet meer wil. Geen verplichtingen en geen druk meer op de schouders indien iets
voor een bepaald termijn klaar moet zijn. Vandaar mijn reactie. Heel fijn dat je me hiervan vrij stelt.
groet Lida


--- Einde van citaat ---

Lida,

wij zijn een feitelijke vereniging (http://www.belgium.be/nl/economie/onderneming/oprichting/vennootschapsvormen/verenigingen/, http://nl.wikipedia.org/wiki/Feitelijke_vereniging). Ik denk niet dat iets dergelijks bestaat in Nederland.

Het huidige bestuur bestaat uit zes leden; Kris De Raeymaeker (voorzitter), Freddy Van De Winckel (secretaris), Johan Keulemans (penningmeester), Frankie Wulleman (redacteur tijdschrift), Luc Gilgemyn (beheerder forum) en ikzelf (beheerder website en archivaris). De bevoegdheden van Luc en ik lopen nogal door elkaar en wij werken dan ook vaak samen aan zowel de website als het forum.
We hebben geen commissies, we beslissen alles samen en dan werken we alleen of in groep(jes) een bepaald project uit.
Wat artikels betreft, is het heel simpel...geen druk...wie iets wil schrijven kan dit (wanneer het af is) gewoon doorsturen naar het vrv-e-mailadres of naar Frankie en dan wordt het in één van de volgende uitgaven gepubliceerd. Maar dit is zeker geen verplichting....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie