Auteur Topic: Orchis Italica  (gelezen 3266 keer)

Jan van de Wijngaard

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Orchis Italica
« Gepost op: 11 oktober 2012, 15:23:39 »
Ik ben op zoek naar zaad van de Orchis Italica. Weet iemand waar ik dat kan halen/kopen?

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Orchis Italica
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2012, 23:04:29 »
Ik ben op zoek naar zaad van de Orchis Italica. Weet iemand waar ik dat kan halen/kopen?

Welkom op ons forum Jan ! Hoe ga je die zaaien ? Heb je de mogelijkheid om dat in een labo te doen ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orchis Italica
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2012, 23:11:01 »
Welkom Jan,
Ik heb eens wat foto's bekeken van deze orchidee en ze ziet er heel prachtig en echt heel grappig uit . Ik zie wel dat ze een mediterraan klimaat nodig heeft . Hoe wil je dat realiseren ? Als het je lukt om ze te zaaien , waar ga je ze dan laten groeien ? In een serre? Of in de zomer buiten en in de winter binnen?
Groetjes
Lily- Anne

Jan van de Wijngaard

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re:Orchis Italica
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2012, 12:16:13 »
Ik ben op zoek naar zaad van de Orchis Italica. Weet iemand waar ik dat kan halen/kopen?

Welkom op ons forum Jan ! Hoe ga je die zaaien ? Heb je de mogelijkheid om dat in een labo te doen ?

Een vriendin van mij woont vlak bij Madrid. Voor haar is het zaad bestemd. Ik ga daar over een paar weken naar toe. Jaren geleden heeft zij die Orchis altijd gewoon bij haar in de tuin gehad. Ze is een paar jaar geleden verhuisd en zou er graag weer een paar terug hebben.
Ik heb inmiddels begrepen dat er hier zelden aan te komen is. Ik zit volgende week in Portugal en zal daar kijken. Mocht ik er aan kunnen komen zal extra meebrengen en het hier laten weten. Heb ook gezien dat ze op de "Rode" lijst staan dus weet niet of het lukt.

Helaas heb ik ze niet gevonden. Ben bij een paar zaken geweest. 1 man wist wel waar ze groeiden maar had er geen zaden van.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2012, 23:33:12 door Jan van de Wijngaard »