Auteur Topic: Galanthus op Ebay 2012/2013  (gelezen 14970 keer)

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #45 Gepost op: 30 januari 2013, 20:36:24 »
Weet je wat nog leuker is,...zaai het zaad van je cv's die je in de tuin hebt. Dat vraagt natuurlijk ook om vele jaren geduld. Anderzijds, als DAAR niks uitkomt.... Ik denk aan cv's zoals Trym, South Hayes en andere. De groene merktekens op de buitenste bloembladen zijn dominant, niet recessief. Dus, zaaien maar!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #46 Gepost op: 31 januari 2013, 11:51:16 »
Weet je wat nog leuker is,...zaai het zaad van je cv's die je in de tuin hebt. Dat vraagt natuurlijk ook om vele jaren geduld. Anderzijds, als DAAR niks uitkomt.... Ik denk aan cv's zoals Trym, South Hayes en andere. De groene merktekens op de buitenste bloembladen zijn dominant, niet recessief. Dus, zaaien maar!

Dat is precies wat ik nu doe, Valetin. Ik heb her en der wat potjes met zaailingen staan, afkomstig van zaad van sneeuwklokjes die ik leuk vind. Ik had gehoopt dat de eerste zaailingen (zaaddoos afkomstig van "Big Boy") dit jaar zouden bloeien, maar ik zal nog een jaartje geduld moeten hebben.   
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gerard Oud

  • Junior
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Nothing beats Snowdrops!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #47 Gepost op: 31 januari 2013, 12:26:51 »
Sven dat blijft altijd spannend alleen 1 op de 100 zaailingen blijft interessant na 2jaar, dus de kans is klein maar je weet het natuurlijk nooit :o

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #49 Gepost op: 7 februari 2013, 21:30:29 »
Wat een verscheidenheid wordt er toch aangeboden de laatste dagen, zeg...en wat een verscheidenheid aan prijzen! Misschien moet ik ook eens iets aparts op Ebay zetten? Of toch maar niet?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #50 Gepost op: 8 februari 2013, 10:19:29 »
Misschien moet ik ook eens iets aparts op Ebay zetten? Of toch maar niet?

Je kunt er een leuk zakcentje aan overhouden. Gert-Jan van der Kolk en Joe Sharman kunnen er inmiddels alweer een wereldreisje van maken.
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2013, 10:21:29 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Stefan Vidts

  • Junior
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
    • www.stefanvidts.be
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #51 Gepost op: 5 maart 2013, 22:24:47 »
Voor de liefhebber van kopen op e-bay,
heb gezien dat Galanthus 'Lady Putman' op e-bay staat.
Ben heel curieus wat die sneeuwklok gaat opbrengen.
De foto op e-bay ziet alvast beter uit dan mijn beeld, zal dit de windhandel in bloembollen beïnvloeden?
Alvast heel leuk om te volgen. ;D
Stefan Vidts
verzamelaar van sneeuwklokjes en stinzenplanten,
Een passie ondersteund door visie is een dragende meerwaarde.
http://www.stefanvidts.be

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #52 Gepost op: 11 maart 2013, 18:22:48 »
De aanbieding is voortijdig beeindigd. Het lijkt erop dat de aanbieder bang was dat het sneeuwklokje niet het astronomische bedrag ging opleveren waar hij op hoopte. Na een kleine 5 dagen, 4 uur voor afloop, was er nog geen enkel bod uitgebracht. Het startbedrag was €80,-. Dat schrikt veel mensen af, denk ik. En het nodigt ook niet uit om vroeg te bieden.
Spijtig, want ik was wel van plan om een poging te wagen... ((1
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2013, 18:27:53 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gerard Oud

  • Junior
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Nothing beats Snowdrops!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #53 Gepost op: 11 maart 2013, 18:51:46 »
Ik kwam er vandaag achter dat ik op de heen en terugreis naar Schotland met Lady Putman aan tafel gezeten en gegeten, en gezellig gepraat heb --6 --6 ;D ;D

Gerard Oud

  • Junior
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Nothing beats Snowdrops!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #54 Gepost op: 6 april 2013, 09:12:28 »
Ik weet bv. dat er  Nederlandse, Duitse, Franse, Ierse en Engelse sneeuwklokjes zijn (benaamd) uit heel andere landen dan het land van de vinder. Er zijn zelfs Tsjechische en Poolse sneeuwklokjes die per opbod worden verkocht op Engelse sites, Italiaanse, Griekse en Balkanklokjes (reg-olgs)die in het Nederlands, Engels of Duits benaamd werden. Oostduitsers of Engelsen benaamden soms Poolse of Franse sneeuwklokjes, Nederlanders en Engelsen zoeken in België ,Engeland en Schotland/. Duitsers benoemden ganse groepen 'Scharlockii' uit België, Engelsen benaamden vondsten uit Frankrijk, er zijn Engelsen die Canadese sneeuwklokjes benaamden, de toekomstige nieuwste cv's in andere soorten dan nivalis of elwesii komen uit landen uit Oekraïne, Kazachstan, Turkije, Kroatië....enz....

Ik lees alleen over Engelsen, Duitsers en Oostduitsers en Nederlanders die "buitenlandse" sneeuwklokjes benamen en hoe zit het met de belgen? We krijgen een hele bloemlezing aan europeanen maar over de belgen niets, volgens mij valt er wat te verbergen :poke:  :D
« Laatst bewerkt op: 7 april 2013, 10:36:51 door Gerard Oud »