Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Frankie Wulleman op 18 september 2024, 21:43:50Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 september 2024, 11:46:40De stekken van Daphne x susannae 'Tichborne' zijn met stevige wortel kunnen opgepot worden.Mooi resultaat, Luc!Ik ervaar ook dat x susannae cultivars vrij gemakkelijk wortelen.'t mag al eens wat makkelijker zijn he Frankie. Welke x susannae vormen heb jij al gestekt ?
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 september 2024, 11:46:40De stekken van Daphne x susannae 'Tichborne' zijn met stevige wortel kunnen opgepot worden.Mooi resultaat, Luc!Ik ervaar ook dat x susannae cultivars vrij gemakkelijk wortelen.
De stekken van Daphne x susannae 'Tichborne' zijn met stevige wortel kunnen opgepot worden.
Daphne arbuscula 'Libussa' lapt de reguliere bloeitijd aan zijn laars ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 september 2024, 16:30:23Daphne arbuscula 'Libussa' lapt de reguliere bloeitijd aan zijn laars ....Mooi donker kleurtje Kris.Hier heeft een jonge Daphne petraea 'Corna Blacca' dezelfde late inval gehad... Hij wordt wel bedreigd door zijn harige buur, een Androsace villosa uit de Pyreneeën.
Een kruising tussen Daphne malyana en Daphne oleoides. De traag groeiende zaailing is nu drie jaar oud en nog maar amper 5 cm hoog. Benieuwd hoe deze zich zal verder ontwikkelen. Het blauwe loof van dit heestertje kan mij alleszins bekoren.