Auteur Topic: De tuin van Henk Wolfs  (gelezen 21693 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #60 Gepost op: 8 september 2014, 23:22:53 »
Bedankt Henk , we zien elkaar wel .
Ik zal ook eens op zoek moeten gaan naar löss - spijtig dat je dat niet in zakjes kan kopen, want hier is dat nog nooit uit de lucht gevallen . Mijn verschillende Gentiaan zaailingen groeien heel slecht en zouden dat blijkbaar ook kunnen gebruiken . Zo een bedje Gentianen zoals bij jou, zie je hier ook niet elke dag! Om stik jaloers over te zijn !

Henk Wolfs

  • Junior
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2014, 10:07:13 »
Gerrit schreef:
"Maar het ligt vast iets gecompliceerder."

Zal zeker en vast zo zijn, Gerrit. Zeeklei zullen ze wel niet graag lössten.
Als je toch in Zuid-Limburg bent, neem dan ook wat mergel (Valkenburg en omgeving) of krijtsteen (Sint Pietersberg)mee in je kofferbak. (Nog zulke 'wondermiddelen', maar dan voor andere (soorten) 'dolomiticae').
Let wel op dat je geen (zwaar) bemeste löss van velden neemt.
Löss wordt, zoals je oppert, bij uitdroging inderdaad hard, maar wel kleinkorrelig samengepakt. Daardoor heel eenvoudig te verwerken in een mengeling of, door verpulvering een film ter afdekking boven zaad ermee aan te brengen. Het neemt heel snel weer vocht op.

Succes.

Met vriendelijke groeten,
Henk
KLEIN > kleiner > mooist

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #62 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:15:41 »
Hallo Henk

Heb even de tijd genomen om jou hele topic door te bladeren. Erg indrukwekkend  -6( , ik heb genoten van je foto's.  Gave tuin heb je.  ((12  Groetjes Jan
Omgeving Roosendaal

Henk Wolfs

  • Junior
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #63 Gepost op: 15 oktober 2014, 11:49:51 »
Hallo Jan,

Dank voor de complimenten. We genieten van onze tuin en delen dat genot voor zoveel mogelijk onder het motto: onze gentianen zijn voor iedereen even blauw. Fijn dat je ook meegeniet! Van onze tuin en ook van andere bijdragen aan dit forum. Ik heb grote waardering voor de manier waarop jij jezelf en je tuin hier presenteert. We leren mee.

Met vriendelijke groeten,
Henk
KLEIN > kleiner > mooist

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #64 Gepost op: 15 oktober 2014, 22:03:32 »
Ja Jan het is echt een prachtige tuin Van Henk zowel aan de voorkant als achterkant ((12
Maar u tuin word ook een plaatje ((12

Ronny Jansen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #65 Gepost op: 26 november 2016, 18:14:13 »
Hoi Henk,
Ik heb je gevonden op het forum en je tuin bekeken met veel mooie planten echt super.
Hoop dat de saxifraga`s een mooi plaatsje krijgen in jouw rotstuin, bedankt voor het leuke bezoek op 26 November.
we hebben er van genoten, vr groet Ronny en Diny.

Martijn Emsbroek

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
Re: De tuin van Henk Wolfs
« Reactie #66 Gepost op: 15 februari 2017, 18:42:46 »
Dag Henk, mijn complimenten voor hoe fraai je rotstuin er uit ziet. Ik vind het vooral knap dat het je gelukt is om die Gentianen zo uitbundig te laten bloeien. Ik ga je topic nog weer eens aandachtig doorlezen en misschien leer ik er weer iets van. Bedankt voor het plaatsen van foto's en tekst.  ((14