Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde cactussen en andere succulenten in Noord-Patagonië

<< < (2/7) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2011, 23:10:00 ---Vreselijk mooie en "vreemde" dingen zijn dat Kees Jan - sommigen lijken wel "aliens"  ;D !
Het verduidelijkt ook wel enigszins waarom zoveel "rotstuiniers" hun roots in de cactuswereld hebben...  8)

--- Einde van citaat ---

Wat je zegt, Luc. De gelijkenissen tussen rotsplanten en cactussen zijn vaak treffend. Voorlopig heb ik mijn handen meer dan vol met het huidige sortiment rotsplanten, maar niets sluit uit dat ik ooit daar mee ook nog begin.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2011, 23:10:00 ---Vreselijk mooie en "vreemde" dingen zijn dat Kees Jan - sommigen lijken wel "aliens"  ;D !
Het verduidelijkt ook wel enigszins waarom zoveel "rotstuiniers" hun roots in de cactuswereld hebben...  8)

--- Einde van citaat ---

Eerst en vooral welkom Kees Jan . Heel blij om jou te mogen begroeten op ons forum!  8) Een wereldreiziger meer aan boord!
Ik blijf bij wat ik eerder al eens heb geschreven op dit forum Luc. Heel wat cactussen (wellicht de meerderheid)zijn in feite rotsplanten. Ze groeien namelijk in heel veel gevallen ofwel in berggebieden of wel op hellingen waar ze bijna altijd voorkomen in een steenachtig substraat.Groeien ze niet op hellingen dan zul je merken dat ze toch groeien met de wortels tussen de stenen ed. Dus........... ;D
Prachtige Maihuenia's ! :o Dat is genieten voor iemand die idd ook zijn roots in die cactuswereld heeft.
Als die hier maar eens zouden willen bloeien. Ze zijn zo winterhard als wat en kunnen zelfs tegen vocht in de winter  ,maar bloeien dat is wat anders...

Kees Jan van Zwienen:
Hierbij nog wat plaatjes van succulenten gefotografeerd in Noord-Patagonië.

Eerst Monitiopsis gayana, tussen Moquehue en Primeros Pinos. Vervolgens Calandrinia caespitosa ssp. skotsbergii op Cerro Chapelco en tot slot Montiopsis cf. dianthoides op de vulkaan Troomen. De Portulacaceae in Patagonië hebben wel zeer exotische kleuren  ::) ???! Dat soort kleuren zie je in Europa nauwelijks in de natuur...

Ger van den Beuken:
De herinneringen komen weer boven Kees Jan.
Geweldig om jou er bij te hebben op het forum.
Veel plezier op Gran Canaria.
Mariet en ik gaan dit jaar ons geluk beproeven in het Rhone dal in Zwitserland.
Mendoza volgend jaar zit er hoop ik ook nog aan te komen !!!

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kees Jan van Zwienen op 23 januari 2011, 13:41:42 ---Hierbij nog wat plaatjes van succulenten gefotografeerd in Noord-Patagonië.

Eerst Monitiopsis gayana, tussen Moquehue en Primeros Pinos. Vervolgens Calandrinia caespitosa ssp. skotsbergii op Cerro Chapelco en tot slot Montiopsis cf. dianthoides op de vulkaan Troomen. De Portulacaceae in Patagonië hebben wel zeer exotische kleuren  ::) ???! Dat soort kleuren zie je in Europa nauwelijks in de natuur...

--- Einde van citaat ---

Prachtige zaken, Kees. Inderdaad verbluffende kleuren. Heb je daar wat van in cultuur?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie