Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde succulenten

<< < (3/44) > >>

Lily-Anne Vereecken:
@ Kris ,
als die sedum pilosum in de rotstuin buiten kan overleven , dan ga ik zeker op zoek naar deze plant - Die zou ik met plezier " niet meer kwijt kunnen geraken "
groetjes
Lily-Anne

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 23 juni 2010, 09:26:13 ---@ Kris ,
als die sedum pilosum in de rotstuin buiten kan overleven , dan ga ik zeker op zoek naar deze plant - Die zou ik met plezier " niet meer kwijt kunnen geraken "
groetjes
Lily-Anne

--- Einde van citaat ---

Als je in het najaar naar de bijeenkomst komt breng ik je wel wat plantjes mee Lily-Anne .
Bij mij zaait hij zich hier en daar uit in de tuin zonder echt hinderlijk te zijn.Na de bloei sterven ze af!
Heb ze dit jaar in de natuur gezien in NO Turkije.

Lily-Anne Vereecken:
bedankt voor het aanbod Kris , ik kijk er al naar uit!

Ik heb ook een winterharde  succulent in de rotstuin die zonder enige bescherming de winter overleeft - hij heeft soms wel wat schade naar gelang van de standplaats , maar komt er ieder jaar weer mooi door zonder problemen .
Soms krijgt hij wat rode randjes aan zijn bladeren - ik weet niet waar dat  van afhangt , maar het is wel mooi .Op de foto staan 2  planten ( afkomstig van 1 stekje ) die ik bij elkaar heb gezet - de ene is volledig groen en de andere heeft de rode blaadjes - het is zeker geen ziekte maar heeft naar mijn gevoel iets te maken met de standplaats in de winter - die met rode blaadjes stond hoger en aan meer wind blootgesteld
Weet er soms iemand de naam ?
 groetjes Lily-Anne


Kris De Raeymaeker:
Al weer even geleden dat er hier nog iets werd gepost.
Er is echter nog een geslacht dat nu pas begint te bloeien ,nl. de Orostachyssen.
Dit is Orostachys iwarengo 'Hodo' met berijpte succulente blaadjes en kleine witte bloemetjes.
Voor wie niet veel plaats heeft en houd van miniatuurtjes .

Christian Winkelblech:
hallo zusammen,
ein paar bilder von heute abend, schneefall und -3°c.....
yucca rostrata

yucca recurvifolia

yucca aloifolia

yucca reverchonii

cylindropuntia imbricata

olea europea

larix decidua bonsai, ein beispiel meiner bonsaisammlung...

schönen abend
lg
chris

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie