Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde succulenten

<< < (39/44) > >>

Johan Keulemans:
Rabiea albipuncta

Kris De Raeymaeker:
Weinigen zullen er bij stilstaan maar Calandrinia's horen strikt gezien bij de familie van de succulenten .
Cristaatvorming of bandvorming is een raadsel van de natuur wat af en toe voorkomt bij succulenten .   Deze  Calandrinia caespitosa subsp. skottsbergii heeft dus een deel wat cristaatvormig uitgroeit ...

Frankie Wulleman:
Iemand die dit kent? Ik denk een soort Berheranthus of zo? Enkele jaren geleden kreeg ik wat zaad van een collegarotstuinier, maar ben de naam vergeten. Er verschijnt nu een eerste bloem. Knap ding toch vind ik wel. Ik heb het zaad destijds ingezaaid op een hoog gelegen deel van de rotstuin tussen de smalle spleten van de stenen.
Zon en droogte hebben schijnbaar geen invloed op deze jongen.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  6 augustus 2020, 22:05:11 ---Iemand die dit kent? Ik denk een soort Berheranthus of zo? Enkele jaren geleden kreeg ik wat zaad van een collegarotstuinier, maar ben de naam vergeten. Er verschijnt nu een eerste bloem. Knap ding toch vind ik wel. Ik heb het zaad destijds ingezaaid op een hoog gelegen deel van de rotstuin tussen de smalle spleten van de stenen.
Zon en droogte hebben schijnbaar geen invloed op deze jongen.

--- Einde van citaat ---

Met de naam kan ik je niet helpen Frankie, wel een tof plantje !

Johan Keulemans:
Kijk eens 4 posts omhoog (vanaf je vraag) Frankie.
Zou dat de naam kunnen zijn?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie