Auteur Topic: NRV Fotowedstrijd 2012  (gelezen 20594 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #30 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:22:06 »
Cor had je niet even kunnen waarschuwen dat je bij het zien van deze foto's niet vergeet een emmer of een dweil te gebruiken.
Bert, voor je verder gaat pak je weer even je emmer en dweil -1(.
Voor de overige lezers (en voor Bert als hij z'n emmer en dweil gereed heeft staan), Categorie 3 staat ook on-line, zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/Overige_foto.html.

Weer veel kijkplezier toegewenst.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2013, 20:17:44 »
Goed idee, van de NRV. Goed dat je dat even hier vermeldt Cor. Zijn dit alle ingezonden foto's uit de jaren 2011 en eerder?
Wonderlijk is wel, dat er foto's bij zitten, die geen prijs hebben. Een aantal verbluffend mooie plaatjes. Terwijl ik mij afvraag wat de criteria zijn van de jury bij de foto's die wel gewonnen hebben.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2013, 20:44:33 »
dat moet een hoop _010 hebben gekost.
prachtige foto's
Het zou leuk zijn als alle foto's die zijn ingezonden op de site staan.
En dat wij met zijn alle dan jury lid zijn.
Dus dat er gestemd kan worden op een foto.
dat je twee prijs winnaars heb.
een idee.

Ik vind dat een goed idee Bert. Dat zou de website een enorme impuls geven. Een soort van publieksprijs. Zal technisch gezien wel moeilijk zijn. Zou het wat zijn als Cor dit idee doorgeeft aan het bestuur?

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #33 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:01:51 »
Zijn dit alle ingezonden foto's uit de jaren 2011 en eerder?
Nee, Categorie 4 volgt mogelijk dit weekend nog.
Wonderlijk is wel, dat er foto's bij zitten, die geen prijs hebben.
Klopt Gerrit dit zijn alle inzendingen, de prijswinnaars waren eerder al gepubliceerd.
Een aantal verbluffend mooie plaatjes. Terwijl ik mij afvraag wat de criteria zijn van de jury bij de foto's die wel gewonnen hebben.
Inderdaad er zitten schitterende opnamen bij, dat is ook de reden dat we besloten hebben om ook de niet-winnaars te publiceren. Welke criteria de jury leden hanteren weet ik niet ))8, niet mijn afdeling :-X -1(.

Ik vind dat een goed idee Bert. Dat zou de website een enorme impuls geven. Een soort van publieksprijs. Zal technisch gezien wel moeilijk zijn. Zou het wat zijn als Cor dit idee doorgeeft aan het bestuur?
Was al voornemens dit met de wedstrijdcommissie te bespreken.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 21:05:07 door Cor van Kapel »

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #34 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:37:41 »
Dat is de bedoeling elkaar helpen en  suggesties geven.
het lijkt mij inderdaad een prima plan en zeker voor de site.
meer bekijks ((12 ((12 ((12 ((12 ((12

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #35 Gepost op: 3 november 2013, 16:04:24 »
Bert, heb je je emmer weer binnen handbereik ??

O.k. dan kan ik verder gaan, categorie 4 (Thema: Bos- en veenplanten in de natuur of in de tuin) staat ook on-line, zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/categorie_4.html. Veel kijk plezier.

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #36 Gepost op: 3 november 2013, 16:30:20 »
Cor, wat is de reden dat foto's van meer dan 3.5 Mb. niet kunnen worden aangeleverd?

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #37 Gepost op: 3 november 2013, 21:27:00 »
Cor, wat is de reden dat foto's van meer dan 3.5 Mb. niet kunnen worden aangeleverd?
Geen idee Ger -2((, ik ben alleen de omroeper, so don't shoot at me -4(.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #38 Gepost op: 3 november 2013, 21:30:32 »
Ja Cor die emmer was wel weer nodig.
gelukkig stond hij nog naast de computer van de vorige reeks foto's ( wel leeg gemaakt)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #39 Gepost op: 3 november 2013, 21:37:15 »
Ja Cor die emmer was wel weer nodig.
gelukkig stond hij nog naast de computer van de vorige reeks foto's ( wel leeg gemaakt)
Nou laat die emmer dan nog maar even staan, er komt slecht weer aan en ik ben 2012 aan het voorbereiden voor up-loaden. Of zal ik enkele dagen wachten tot je je vochtgehalte weer op pijl hebt ??

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #40 Gepost op: 3 november 2013, 21:38:58 »
 ((12 ((4
doe maar zo spoedig mogelijk want mijn vriendin moet anders weer gaan dweilen. ;D ;D

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #41 Gepost op: 4 november 2013, 09:20:32 »
Cor, wat is de reden dat foto's van meer dan 3.5 Mb. niet kunnen worden aangeleverd?

Dat betekent voor mij, dat ik ben buitengesloten van de wedstrijd. Vrijwel al mijn bestanden zijn rond de 5 MB. Verkleinen doe ik altijd in Picasa, maar dan worden ze 200 KB, maar iets groter tot 300 kan ook. Nou dat zijn resoluties die niet door de beugel kunnen (wel voor het forum)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #42 Gepost op: 4 november 2013, 12:05:42 »
Cor, wat is de reden dat foto's van meer dan 3.5 Mb. niet kunnen worden aangeleverd?

Ger, Gerrit, ik heb het nog even nagekeken maar die 'beperking' tot 3.5 Mb bestaat al vanaf het begin. Voorgaande jaren heb jullie, met deze 'beperking' ook schitterende opnamen ingezonden.

Dat betekent voor mij, dat ik ben buitengesloten van de wedstrijd. Vrijwel al mijn bestanden zijn rond de 5 MB. Verkleinen doe ik altijd in Picasa, maar dan worden ze 200 KB, maar iets groter tot 300 kan ook. Nou dat zijn resoluties die niet door de beugel kunnen (wel voor het forum)

Gerrit, heb je het hierbij toch wel over JPEG-format? Ik fotografeer in RAW-format, dan zijn mijn opnamen ± 10 Mb, als ik die, met IrfanView, omzet naar het voor de wedstrijd voorgeschreven JPEG-format (van 2560x3848 picels, dat is 90,31x135,75 cm), dan is deze nog slechts 195 kB. Dat kan volgens mij 'ruimschoots' door de beugel.

Maar nogmaals, ik zit niet in de wedstrijdcommissie, ik ben alleen de omroeper.
« Laatst bewerkt op: 4 november 2013, 12:10:58 door Cor van Kapel »

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #43 Gepost op: 4 november 2013, 12:14:27 »
....... want mijn vriendin moet anders weer gaan dweilen.
Heb jij van je moeder niet geleerd hoe je een dweil moet hanteren dan Bert, of ben jij voorzien van een hele ouderwetse stempel met de tekst "Huishoudelijk werk is niet voor mannen" -3)( -3(.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV Fotowedstrijd 2012
« Reactie #44 Gepost op: 4 november 2013, 13:19:24 »
Maar Cor, op het gevaar af dat ik het mis heb -en ik heb het vaak mis als het om techniek gaat- ziet een verkleinde foto van 195 kb er net zo uit als een niet verkleinde foto van pak weg 5 mb? Gaat er niet veel verloren tijdens dat verkleinen?
Ik dacht het wel. Als ik mijn originele foto bekijk en hoe hij er uitziet op het forum, dan is dat niet hetzelfde.