Auteur Topic: Foto van de dag  (gelezen 505195 keer)

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Foto van de dag
« Reactie #525 Gepost op: 28 mei 2012, 23:00:02 »
Moeten al die arme akeleitjes weg, Lida ?

Hier mijn foto van de dag, al een gelijkaardige getoond, maar omdat dit een andere is :

een zee van bloemen ))(10 --9 )))1
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #526 Gepost op: 29 mei 2012, 16:32:32 »
Akeleitjes zaaien overal tussen en je krijgt ze amper weg, vandaar Jan.
Einen  wunderschönen  Mehr hast du Jan.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #527 Gepost op: 31 mei 2012, 08:38:07 »
Het is wat stil aan het worden op het forum, daarom zal ik hier maar eens iets posten.
Omdat er géén rubriek "eigenwijze planten" is, post ik hem maar hier, Salvia nemorosa 'Ostfriesland'. Een beetje eigenwijs, hij/zij kan in een goed verzorgde en van voldoende voedsel voorziene border groeien, maar néén, tussen de gemeentelijke tegels 8). Hoezo eigenwijs!!!

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #528 Gepost op: 31 mei 2012, 09:20:35 »
Die is leuk Cor. Je woont kennelijk in een rustig buurtje, dat hij er nog zo ongeschonden staat.

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #529 Gepost op: 31 mei 2012, 09:42:07 »
Goed gedaan Cor. Leuke Foto van een mooie plant. Ook hier beginnen alle soorten  Salvia's te bloeien.Gisteren was het inderdaad erg rustig op het forum.
Bé en ik zijn de gehele dag op stap geweest. Van Groningen naar Wiefelstede (D) en vandaar naar Denekamp en terug naar Stadskanaal.
Ook wel eens leuk voor de verandering in plaats van al dat wieden en schoonmaak werkzaamheden in de tuin.
Wel is de tuin nu weer vrij van onkruid en vrij van uitgebloeide bollen en dat is veel waard en.......ondanks de vorstschade de Rozen bloeien al.
Nu oe op naar de "Tuin en Kunsttiendaagse".
Trouwens in Wiefelstede hebben we o.a. weer een leuke aanvulling van onze Primula collectie kunnen kopen, maar dat meld ik wel op de juiste topic.
groet Lida

Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #530 Gepost op: 31 mei 2012, 17:43:29 »
Het is wat stil aan het worden op het forum, daarom zal ik hier maar eens iets posten.
Omdat er géén rubriek "eigenwijze planten" is, post ik hem maar hier, Salvia nemorosa 'Ostfriesland'. Een beetje eigenwijs, hij/zij kan in een goed verzorgde en van voldoende voedsel voorziene border groeien, maar néén, tussen de gemeentelijke tegels 8). Hoezo eigenwijs!!!

Waar zo'n post als deze al niet toe kan leiden Cor. Ook deze regenachtige dag werkt mee natuurlijk zodat we weer met velen van ons achter/voor de PC  zijn gaan zitten.
Uit verveling ben ik maar de gehele dag in de keuken bezig gegaan. Jammer dat we nu niet met z'n allen aan de koffie tafel kunnen zitten en gezamenlijk kunnen
"genieten" van mijn brouwsels. Het ruikt momenteel in ieder geval goed hier en nu eens niet van de bloemen.
Maar wie weet, wat niet is kan nog komen. Trouwens, je had dan gelijk mijn nieuwe Primula's kunnen zien. Eén ervan was de P.cortusoides. Het blad lijkt wel wat op de sieboldii.
Zoals gemeld, foto's volgen.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #531 Gepost op: 31 mei 2012, 19:39:52 »
........... mijn nieuwe Primula's kunnen zien. Eén ervan was de P.cortusoides. Het blad lijkt wel wat op de sieboldii.
Pr. cortusoides (syn. Pr. dentata) heb ik dit voorjaar gezaaid en vorige week een krat vol van opgepot 8), ruilmateriaal voor volgend jaar ((12.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #532 Gepost op: 3 juni 2012, 16:24:07 »
Ook een druilerige dag kan aardige kiekjes opleveren...  --10
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #533 Gepost op: 3 juni 2012, 20:29:22 »
Ook een druilerige dag kan aardige kiekjes opleveren...  --10
Ja, zo te zien (foto 1)ben je solidair met je plantjes geweest en heb je jezelf niet onder een paraplu verstopt bij het maken van de kiekjes ((14, foto 3 heeft mijn voorkeur.

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Foto van de dag
« Reactie #534 Gepost op: 3 juni 2012, 20:49:06 »
Wat regen op je haar is gezond en bovendien heb je dan haar met pareltjes, net als die plantjes van de Luc ... -2(

Hierbij een foto van een Dianthus met bloemen zover het oog reikt, maar dat komt vooral door de 'bijziende' foto .............
 :o --6 --11
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #535 Gepost op: 5 juni 2012, 21:50:46 »
Streptocarpus.
Helaas niet vorstvrij.
Wordt elk jaar vermeerderd door het blad in stukken te snijden en deze stukjes te laten wortelen.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #536 Gepost op: 5 juni 2012, 23:07:30 »
Die streptocarpus heeft wel een heel speciale kleur Lida!
Groetjes
Lily- Anne

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #537 Gepost op: 6 juni 2012, 09:39:46 »
Klopt Lily-Anne. Dat vond ik ook toen ik haar voor het eerst zag bij vrienden in Duitsland. We hebben er toen gelijk wat bladeren van meegenomen en een vriendin heeft ze voor ons
laten wortelen in haar kasje. Sindsdien ben ik helemaal verrukt van deze planten soort en versier er 's zomers graag terras mee.
Vanaf de laatste keer dat we "Hampten Court" te Londen bezochten weet ik echter dat ie niet zo bijzonder meer is. In de grote tent die er altijd staat, zagen we een stand met alleen maar
Streptocarpussen in heel veel variaties. Daarvan heb ik toen der tijd ontzettend genoten, maar de keus was te groot om er iets van mee te nemen. Iets wat me vaker overkomt en
waarvan men achteraf alleen maar spijt heeft. Helaas heeft de warmte in de tent en de opeenhoping van mensen ons toen genoodzaakt om er zeer snel uit te komen, waardoor we er geen foto van hebben kunnen maken.
groetjes Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #538 Gepost op: 6 juni 2012, 09:55:03 »
Als je geïnteresseerd bent in Streptocarpussen...Dibleys verkopen deze in alle vormen, kleuren en maten: http://dibleys.com/dibleys-shop/streptocarpus.html

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Foto van de dag
« Reactie #539 Gepost op: 6 juni 2012, 17:13:16 »
Hoi Wim,
Ik ben inderdaad geïnteresseerd in Streptocarpus Wim, maar noem mij eens een plant waarin ik niet ben geïnteresseerd. Dat gaat je vast niet lukken.
Het probleem van deze plant is zijn winterhardheid, waardoor ze voor mij te veel werk opleveren en om deze reden moet ik wel beslissen om er niet te veel
van te gaan verzamelen. Heel fijn trouwens jouw reactie en een enorme waardering mijnerzijds voor je hulpvaardigheid.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl