Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Herfsttaferelen

(1/89) > >>

Frankie Wulleman:
Quercus rubra 'Haaren' is al helemaal in herfststemming.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  5 oktober 2010, 19:26:49 ---Quercus rubra 'Haaren' is al helemaal in herfststemming.

--- Einde van citaat ---

We lijken er ook dit jaar niet aan te ontkomen aan die jaarlijkse aftakeling .Al zijn de mooie kleuren wel een pleister op de wonde...
Ja die verblijft ook ergens in mijn tuin Frankie.Hier nog iets minder herfsttinten aan deze mini-eik.

Kris De Raeymaeker:
De eerste verschijnselen van de herfst dienen zich weer aan .Mooie kleurtjes aan heesters en struiken en een rijke besdracht in sommige gevallen.
Een zelfgezaaide lijsterbes (Sorbus) die niet al te groot wordt
De alomgekende wingerd.

Kris De Raeymaeker:
Gekocht als Fothergilla gardenii -die normaal maar maximum 1 m hoog wordt-maar of hij soortecht is weet ik niet.
De herfsttooi lijkt meer naar Fothergilla major te nijgen ?
In ieder geval groeit hij ontzettend traag want hij staat er al in van begin jaren negentig.
De herfstkleur is gewoonlijk geel maar soms zit er veel meer rood in het blad .Dat hangt van jaar tot jaar af. 
Iets te groot voor de normale rotstuin maar wel mooi als achtergrond in de veentuin,schaduwtuin ,bostuin...
Deze plant houd van een ietsje zuurachtige grond.

Danny De Raeymaeker:
Helaas is het weeral herfst ... m.a.w. de winter zal dan ook snel volgen.
Maar vooraleer het zover is gaan we eerst nog wat genieten van de herfst die werkelijk z'n mooiste kleuren heeft bovengehaald dit jaar.
We starten deze reeks met de mooie verkleuring van het blad van Prunus " Ko-Jo-No-Mai ".
Van de bloei van deze struik kregen we reeds eerder beelden te zien op 03 april, destijds gepost door Frankie.
Op 04 april had ik ook al gesproken over de mooie herfstkleur van de bladeren van deze struik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie