Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Ericaceae

(1/27) > >>

Danny De Raeymaeker:
Beste vrienden,

Hiermee start ik een nieuw topic op, zijnde " ERICACEAE "
Toen ik maandagavond aan m'n broer Kris, alias de voorzitter, liet weten dat ik enkele foto's
van Rhododendrons wou posten, gaf hij mij de tip dit onder deze nieuwe topic te plaatsen.
Blijkbaar kunnen onder deze groep van planten wel enkele soorten ondergebracht worden, zoals:
Azalea, Rhododendron, Erica, Calluna, Gaultheria, Cassiope, Vaccinium, ...
In dit eerste bericht post ik de bloei van een lichtgele Rhododendron.
Ik moet wel zeggen dat de foto's bedriegen met de werkelijkheid, nl. in 't echt zijn de bloemen meer geel.
Op de foto's leunen ze blijkbaar meer aan tegen het wit.
Heetf dit iets te maken met de instellingen van m'n fototoestel ? Wie kan dit zeggen ?

Danny De Raeymaeker:
En dan nu nog een tweede Rhododendron, een lichtroze.
Namen van deze planten vind ik helaas niet direct terug.

Wim Boens:
Mooie Rhodo's, Danny. Altijd leuk om wat kleur te brengen in de tuin.

Hier een mini-rhodo die vandaag bloeit (nu nog maar 10 cm. hoog, wordt in 10 jaar zo'n 60 cm. hoog)

Rhododendron 'Shamrock'

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny De Raeymaeker op 21 april 2010, 01:04:41 ---En dan nu nog een tweede Rhododendron, een lichtroze.
Namen van deze planten vind ik helaas niet direct terug.

--- Einde van citaat ---

Hey broer ,zou me niet verbazen als dit Rhododendron 'Ginny Gee' is...Heb ik ook nog ergens in de tuin en is ook aan het bloeien nu . 

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 21 april 2010, 18:58:36 ---Hier een mini-rhodo die vandaag bloeit (nu nog maar 10 cm. hoog, wordt in 10 jaar zo'n 60 cm. hoog)
Rhododendron 'Shamrock'

--- Einde van citaat ---

Prachtige soort Wim ! Heb jij een apart stuk voor deze gasten (peatbed of dergelijke)?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie