Auteur Topic: Schimmel bestrijding  (gelezen 3829 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Schimmel bestrijding
« Gepost op: 29 oktober 2013, 13:07:22 »
Als je stekjes of zaailingen onder 'gespannen lucht' (dus met een doorzichtig kapje over de pot) verder kweekt heb je kans dat je jonge plantjes ten prooi vallen aan één of andere schimmel, die onder de door jouw gecreëerde hoge luchtvochtigheid soms welig willen tieren.
Ik heb daar (nog) geen ervaring mee en wilde dat graag zo houden. Om te voor komen dat mijn jonge Ramonda's toch ten prooi vallen aan één of andere enge schimmelziekte --13, zou ik graag willen vernemen welk schimmel bestrijdingsmiddel jullie in een dergelijke situatie zouden toepassen. Bij voorbaat dank.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Schimmel bestrijding
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2013, 17:13:25 »
Cor, volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. Die Ramonda's zet je gewoon in de tuin. Ze hebben toch worteltjes, of zijn die bij het wieden verloren gegaan?  ))8
Niet in een pot houden, want vorst is straks veel gevaarlijker. Doorgevroren potten drogen zodanig uit, dat de planten eraan gaan.
Voor schimmels hoef je in de komende tijd niet bang te zijn. Schimmels gedijen slechts bij warmte plus vocht.

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Schimmel bestrijding
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:21:30 »
Als je stekjes of zaailingen onder 'gespannen lucht' (dus met een doorzichtig kapje over de pot) verder kweekt heb je kans dat je jonge plantjes ten prooi vallen aan één of andere schimmel, die onder de door jouw gecreëerde hoge luchtvochtigheid soms welig willen tieren.