Auteur Topic: Regen!  (gelezen 17047 keer)

Gyi Peelaerts

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Man
  • lewisia mijn voorkeur
Re: Regen!
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2014, 11:46:33 »
Ook  mijn medeleven voor hen die getroffen zijn door het noodweer Ik hoop dat het hier in de Limburgse kempen wegblijft want ik ben weer voor enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis.
Gyi

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Regen!
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2014, 11:56:57 »
Hier hebben we net de rand van de storm gehad, tussen de Hille en Wingene is het één grote ravage....daken kapot, auto's beschadigd, bomen ontworteld, ganse velden gewassen die er uitzien als één bruine soep....deze morgen om 9u lagen er nog bermen met 30-40 cm ijsbollen. Wij hebben één gat in een plaat op ons tuinhuis, maar geen glasbreuk en heel weinig schade aan planten.  --7 Bij Eddy is het er veel erger aan toe, serre kapot, dak van tuinhuis naar de vaantjes...planten in de rotstuin en kweekplantjes helemaal kapot gehageld.  --13

Wat een ellende voor Eddy ! Sterkte en veel moed.....
Het is vaak zo verraderlijk en plaatselijk.
Gisterenavond hier niks onweer en nauwelijks een paar kilometer verder in Hoboken veel schade .Bij mijn schoonzus de ruitenwissers van hun gloednieuwe auto weggerukt. Gewoon is anders ..... 

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Regen!
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2014, 12:46:00 »
Deze namiddag en avond voorspellen ze opnieuw supercellen! Hopelijk hebben ze het ditmaal mis en worden we gespaard van alle ellende! Duimen maar...

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Regen!
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2014, 12:54:29 »
Ook  mijn medeleven voor hen die getroffen zijn door het noodweer Ik hoop dat het hier in de Limburgse kempen wegblijft want ik ben weer voor enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis.
Gyi

Hopelijk niks ergs voor jou in het ziekenhuis Gyi. In ieder geval snel beterschap. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen!
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2014, 14:23:36 »
Vorige nacht hebben we over Oost-Vlaanderen een hevig onweer gehad met heel hevige hagel. Hier en daar zaten er hagelstenen bij van wel 5 cm doorsnede . Een oorverdovend lawaai en continu bliksem .
Deze morgen de schade kunnen opmeten : in de buurt heel veel buitenslapende auto's met beschadigd dak of gebroken glazen . Ook verandadaken en koepels met schade.
Wij zelf hebben eigenlijk wel geluk gehad en alleen alle vliegenramen beschadigd en een groot gat in een ligbedje . Met de planten is het echter slechter gesteld . Het overgrote deel van de planten heeft hagelschade . Hosta's . Gunnera, Canna's, bananen kapot . Al mijn phalaenopsissen stonden buiten in de schaduw, omdat we werken aan het uitvoeren zijn in de keuken .  3 phalaenopsissen zal ik proberen recupereren, omdat dat hele goede bloeiers zijn . 13 aloë vera planten stonden ook buiten en liggen ondertussen in de groene container .De oleanders zijn heel wat bladeren kwijt en verschillende takken afgebroken . Onze blauwbes, die heel veel bessen had, is zeker de helft bessen verloren en verschillende takken. Heel wat orchideeën in volle grond zijn kapot Zo kan ik nog even door gaan . Heel de tuin ligt vol takken en bladeren . De rotstuin ook . Ik laat alles nog wat liggen omdat er vandaag en morgen nog kans is op hagel, zodat deze afval, de inpact van mogelijk volgende hagel wat kan breken . Hoe de schade aan de Rotsplanten is, zal ik maar zien als alles opgeruimd zal zijn .Spijtig genoeg zijn er ook 2 plexiglazen kapot van de nieuwe overkapping van mijn kweekbak .
Plezant is anders , maar wat doe je er aan, het zijn gelukkig allemaal zaken die vervangbaar zijn. Hopelijk blijft het hierbij! Het begint hier alweer te donderen .
Veel sterkte aan alle mensen met schade .

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Regen!
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2014, 15:13:21 »
Ook  mijn medeleven voor hen die getroffen zijn door het noodweer Ik hoop dat het hier in de Limburgse kempen wegblijft want ik ben weer voor enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis.
Gyi

Oei, Gyi...Ik wens je veel sterkte en beterschap. Hopelijk is het niet te erg.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Regen!
« Reactie #21 Gepost op: 9 juni 2014, 15:14:07 »
Deze namiddag en avond voorspellen ze opnieuw supercellen! Hopelijk hebben ze het ditmaal mis en worden we gespaard van alle ellende! Duimen maar...

Idd liever niet, vanmiddag is het gemeentelijk rampenplan al afgekondigd in St-Niklaas.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Regen!
« Reactie #22 Gepost op: 9 juni 2014, 15:15:12 »
Vorige nacht hebben we over Oost-Vlaanderen een hevig onweer gehad met heel hevige hagel. Hier en daar zaten er hagelstenen bij van wel 5 cm doorsnede . Een oorverdovend lawaai en continu bliksem .
Deze morgen de schade kunnen opmeten : in de buurt heel veel buitenslapende auto's met beschadigd dak of gebroken glazen . Ook verandadaken en koepels met schade.
Wij zelf hebben eigenlijk wel geluk gehad en alleen alle vliegenramen beschadigd en een groot gat in een ligbedje . Met de planten is het echter slechter gesteld . Het overgrote deel van de planten heeft hagelschade . Hosta's . Gunnera, Canna's, bananen kapot . Al mijn phalaenopsissen stonden buiten in de schaduw, omdat we werken aan het uitvoeren zijn in de keuken .  3 phalaenopsissen zal ik proberen recupereren, omdat dat hele goede bloeiers zijn . 13 aloë vera planten stonden ook buiten en liggen ondertussen in de groene container .De oleanders zijn heel wat bladeren kwijt en verschillende takken afgebroken . Onze blauwbes, die heel veel bessen had, is zeker de helft bessen verloren en verschillende takken. Heel wat orchideeën in volle grond zijn kapot Zo kan ik nog even door gaan . Heel de tuin ligt vol takken en bladeren . De rotstuin ook . Ik laat alles nog wat liggen omdat er vandaag en morgen nog kans is op hagel, zodat deze afval, de inpact van mogelijk volgende hagel wat kan breken . Hoe de schade aan de Rotsplanten is, zal ik maar zien als alles opgeruimd zal zijn .Spijtig genoeg zijn er ook 2 plexiglazen kapot van de nieuwe overkapping van mijn kweekbak .
Plezant is anders , maar wat doe je er aan, het zijn gelukkig allemaal zaken die vervangbaar zijn. Hopelijk blijft het hierbij! Het begint hier alweer te donderen .
Veel sterkte aan alle mensen met schade .

Lily-Anne, dat klinkt verschrikkelijk. Ook voor jullie veel sterkte en goede moed met de opruim- en herstellingswerken.

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Regen!
« Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2014, 16:42:01 »
Hopla,storm in west Vlaanderen Oostrozebeke! Nog nooit zo harde donder gehoord! Bakken water maar nog....geen hagel! Bang afwachten

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Regen!
« Reactie #24 Gepost op: 9 juni 2014, 21:22:03 »
Natuurlijk iedereen veel sterkte Gyi natuurlijk sterkte in het ziekenhuis.
Misschien een rare vraag maar hoe is het met de pas aangelegde spoorrails in de tuin Lily Anne?
Zolang iedereen nog kan posten hier over wat hij of zij heeft mee gemaakt is het goed.
Hier in Bladel is het nu ook goed los gebarsten.
Regen onweer flitsen  --13 --10 --10 --10 --10 _09 _09 --13

Gyi Peelaerts

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Man
  • lewisia mijn voorkeur
Re: Regen!
« Reactie #25 Gepost op: 9 juni 2014, 23:02:21 »
dank je Bert

Gyi

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen!
« Reactie #26 Gepost op: 10 juni 2014, 08:56:53 »
[quote author=Bert Stegeman link=topic=1505.msg64407#msg64407 date=
Misschien een rare vraag maar hoe is het met de pas aangelegde spoorrails in de tuin Lily Anne?
Zolang iedereen nog kan posten hier over wat hij of zij heeft mee gemaakt is het goed.
Hier in Bladel is het nu ook goed los gebarsten.
Regen onweer flitsen  --13 --10 --10 --10 --10 _09 _09 --13
[/quote]

Bert, De spoorbaan zelf is niet geschonden, maar er is toch wat schade aan een perron en een gat van 5 cm. Maar je hebt gelijk , zolang we nog kunnen posten over onze kleine of grote belevenissen , is het nog goed. Hopelijk bij jullie geen schade. Ik zal toch eens wat foto's moeten posten over onze spoorbaan in de tuin , als alles terug in orde is en dan spreken we eens af.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Regen!
« Reactie #27 Gepost op: 10 juni 2014, 20:44:49 »
Ook bij Koen Van Poucke heeft het noodweer lelijk huis gehouden, heel veel schade aan de glazen en plastieken serres!  --13

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Regen!
« Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2014, 21:21:32 »
Dat is een goed idee Lily Anne.
Wens hem sterkte Wim.
Ik denk dat de verzekeringsmaatschappijen over uren maken ))4

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Regen!
« Reactie #29 Gepost op: 28 juli 2014, 14:37:55 »
Opnieuw gemeentelijk rampenplan afgekondigd in wingene,pittem,lichtervelde.
Het houd maar niet op.
Wim,franky en andere hopelijk geen schade?