Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden
Azalea's en rhododendron
Frankie Wulleman:
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 2 juni 2024, 23:28:12 ---Van deze kleine rijk witbloeiende rhodo vind ik spijtig genoeg de naam nog niet terug. Kent iemand deze? Hij komt nog van bij Stopp, zo'n 10 jaar geleden. Hij wordt amper 15 cm hoog en groeit meer uit in de breedte. Ik vind hem onweerstaanbaar mooi en vormt een aardige combinatie met euh...dinges...die bekende Abies. Kom nu ook niet op de naam.
--- Einde van citaat ---
Icebreaker. Dat was het. (de conifeer)
Luc Gilgemyn:
In mijn 'peatbed' is deze schoonheid enkele jaren geleden verschenen, duidelijk een hybride met Rhododendron bloed, maar er staan ook heel wat andere ericaceae in de buurt. Ik heb de vraag ook op FB gesteld maar niemand wist wat het was. Ik kreeg wel de raad een naam te bedenken... -2(
Frankie Wulleman:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 9 juni 2024, 12:01:48 ---In mijn 'peatbed' is deze schoonheid enkele jaren geleden verschenen, duidelijk een hybride met Rhododendron bloed, maar er staan ook heel wat andere ericaceae in de buurt. Ik heb de vraag ook op FB gesteld maar niemand wist wat het was. Ik kreeg wel de raad een naam te bedenken... -2(
--- Einde van citaat ---
Bijzonder Luc, ziet er heel compact uit.
Rhododendron 'Luc's Dwarf'.
Luc Gilgemyn:
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 9 juni 2024, 23:14:01 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 9 juni 2024, 12:01:48 ---In mijn 'peatbed' is deze schoonheid enkele jaren geleden verschenen, duidelijk een hybride met Rhododendron bloed, maar er staan ook heel wat andere ericaceae in de buurt. Ik heb de vraag ook op FB gesteld maar niemand wist wat het was. Ik kreeg wel de raad een naam te bedenken... -2(
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Merci voor de inspiratie Frankie, ik kreeg al de raad de plant te laten beschrijven en een naam te bedenken.... -2( Toch maar even wachten tot hij een keertje bloeit...
Intussen bloeit Rhododendron nakaharae 'Mariko' heel goed dit jaar, een laagblijvend soortje (15 cm) dat veel later bloeit dan zijn soortgenoten.
Frankie Wulleman:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 juni 2024, 16:13:33 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 9 juni 2024, 23:14:01 ---
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Merci voor de inspiratie Frankie, ik kreeg al de raad de plant te laten beschrijven en een naam te bedenken.... -2( Toch maar even wachten tot hij een keertje bloeit...
Intussen bloeit Rhododendron nakaharae 'Mariko' heel goed dit jaar, een laagblijvend soortje (15 cm) dat veel later bloeit dan zijn soortgenoten.
--- Einde van citaat ---
Ja, een prachtsoortje, Luc, komt hier ook in bloei.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie